شناسهٔ خبر: 136975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش راهدران استان محقق شد؛

ایمن سازی ۳۰ نقطه حادثه ساز استان تهران تا انتهای خردادماه

ایمن سازی نقاط حادثه خیز در استان تهران با تلاش و همت راهداران استان تهران تا انتهای سه ماهه اول امسال تا کنون ۳۰ نقطه حادثه ساز در سطح محورهای مواصلاتی استان تهران ایمن سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (تهران)، «مهدی خضری»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: از ابتدای سال گذشته با بارگذاری اطلاعات ثبت شده در کروکی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تصادف ارائه شده توسط پلیس راه از سراسر کشور در سامانه های مربوطه؛ و تحلیل های علمی و کارشناسی نرم افزاری بر اساس فراوانی تصادفات در موقعیت های جغرافیایی مختلف نقاط جدیدی شناسایی شد که در نهایت و در اسفند ماه گذشته نتایج آن به استان ها ابلاغ شد.

وی افزود: در اولین  جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در سال جاری اعلام شد که ۱۰۸ نقطه از بین ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز احصا شده در کشور در طول راه های استان تهران قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران تصریح کرد: پس از ابلاغ اینکه حدود دوازده درصد از نقاط حادثه خیز  کشور در این استان قراردارد؛ به سرعت کارگروه ویژه رفع نقاط حادثه ساز در این اداره کل تشکیل و با برگزاری جلسات منظم با مشارکت فعال و جهادی استانداری تهران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرماندهان انتظامی تهران بزرگ، غرب و شرق استان؛ برنامه ریزی عملی و اجرایی کلیه نقاط با روش های تحلیل جغرافیایی و عملکردی، بازدید میدانی شروع و همزمان در خصوص رفع آنها عملیات  اجرایی نیز آغاز شد.

خضری با تاکید بر اینکه از این تعداد سیزده نقطه در حوزه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، بیست و هشت نقطه در حوزه فرماندهی انتظامی شرق استان؛ شصت و هفت نقطه در حوزه فرماندهی انتظامی غرب استان قرار دارد؛ گفت: نکته قابل تامل اینکه مشخص گردید حدود چهل و چهار درصد نقاط پرتصادف استان تهران در آزادراه تهران-ساوه و محورهای جانبی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با  همت اداره ایمنی راه ها در اسفندماه سال گذشته سیزده و از ابتدای سال تاکنون نیز اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت هفده نقطه دیگر به طور کامل انجام شده است و سایر نقاط پرتصادف نیز بر اساس اولویت بندی ایمن سازی و آشکارسازی شدند و برنامه رفع کامل آن ها در جریان می باشد. حوزه معاونت راهداری استان تهران تا پایان سال جاری رفع حداقل ۵۰ درصد نقاط پرتصادف اعلامی را در برنامه خود. البته این در شرایطی است که تمامی نقاط باقیمانده نیز در مرحله طراحی هندسی یا مکاتبات اخذ بودجه مورد نیاز قراردارند و امیدواریم در صورت تخصیص و تحقق اعتبارات، تعداد نقاط رفع شده بیشتر از هدف تعیین شده، محقق شود.