شناسهٔ خبر: 136981 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در آب‌های جنوب

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در آب‌های جنوب به دنبال وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار دریایی سطح زرد سازمان هواشناسی سامانه وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع امواج از بعدازظهر چهارشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را مواج و متلاطم می‌کند.

این سامانه از روز چهارشنبه هفته جاری تا شنبه هفته آینده، در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب وزش باد نسبتا شدید جنوب غربی - شمال غربی حداکثر سرعت ۱۲ متر بر ثانیه و ارتفاع امواج یک و نیم متر می‌شود.

روز پنجشنبه تا شنبه نیز خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان به ویژه در ساعات صبح تا ظهر با افزایش سرعت باد جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۰ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج تا یک متر مواجه می‌شود.

روزهای یکشنبه تا سه شنبه نیز در خلیج فارس، تنگه هرمز وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی حداکثر سرعت ۱۵ متر بر ثانیه و افزایش ارتفاع امواج ۲ متر رخ می‌دهد.

اختلال در تردد های دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی در این شرایط جوی وجود دارد.

سازمان هواشناسی به خودداری از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی , تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری به ویژه در بنادر مرکزی و شرقی توصیه کرده است.