شناسهٔ خبر: 136984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خبر داد؛

افزایش ۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان یزد

عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از افزایش ۸ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان در تعطیلات نیمه خرداد، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (یزد)،محمد رضا عقدایی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد به افزایش تردد در محورهای مواصلاتی استان در تعطیلات نیمه خرداد سال‌جاری اظهار کرد: تردد در محورهای مواصلاتی استان در تعطیلات ۱۴ و ۱۵ خرداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۸ درصدی رو به رو بود.

وی با بیان محورهای پرتردد و کم‌تردد در این ایام تصریح کرد: محور یزد به تفت و تفت به یزد از پرترددترین محورها و محور ابرکوه به مروست و مروست به ابرکوه، کم‌ترددترین محور در تعطیلات نیمه خرداد ۱۴۰۲ بود.

عقدایی با اشاره به اهمیت نقش مرکز مدیریت راه‌ در استان عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادفات جاده‌ای ، تلفات جاده ای و ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان یزد است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: هوشمندسازی جاده‌های استان یکی از اقدامات این مرکز در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای و ایمن‌سازی است که تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: ۹۶ سامانه تردد شمار، ۵۹ سامانه و دوربین ثبت تخلف و پایش ناوگان راهداری که کلیه ناوگان راهداری مجهز به سیستم موقعیت یاب هستند و توسط مرکز پایش می شوند نیز در راستای هوشمندسازی جاده های استان به کار گرفته شده است.