شناسهٔ خبر: 136999 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قم تشکیل شد/ بازرسی و گشت مشترک نظارتی از بنگاه های املاک سطح شهر

زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه وشهرسازی استان قم سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قم با هدف مقابله قاطع و سریع با تخلفات و پیشگیری از تکرار تخلفات صنف بنگاه‌های مشاور املاک و همچنین تسریع در اجرای ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم (مالیات بر خانه‌های خالی) در استان قم تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: اولین جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات قم به میزبانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که با حضور نمایندگان اداره کل صمت، رییس صنف مشاوران املاک، نماینده اصناف، نماینده شهرداری، نماینده دادستانی و نماینده راه و شهرسازی برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار مسکن با هدف ساماندهی مشاورین و بنگاه های املاک و برخورد با متخلغان بحث و بررسی شد.

زنجیرانی گفت: در این جلسه مقرر شد اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک لیست واحدهای صنفی  مشاورین و بنگاه های املاک دارای پروانه و فاقد پروانه و منتظر صدور پروانه را بر اساس منطقه بندی با ذکر مشخصات فرد صنفی، نشانی  واحد صنفی  به کمیسیون نظارت و اداره کل تعزیرات  استان اعلام نماید.

وی لزوم رعایت کلیه ضوابط و مقررات صنفی بنگاه های املاک مورد توجه قرارداد و افزود: اتاق اصناف از طریق اتحادیه املاک مراتب رعایت کلیه ضوابط و مقررات صنفی از جمله نصب نرخ نامه، صدور فاکتور، اخذ حق کمیسیون بر اساس تعرفه، ثبت مبایع نامه و قرارداد اجاره با شناسه رهگیری و .... را اطلاع رسانی کند.

زنجیرانی در پایان اظهار کرد: به زودی و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، گشت مشترک نظارتی به همراهی دستگاه های حاضر در جلسه و اماکن نیروی انتظامی با اهداف ساماندهی و برخورد با متخلفان حوزه بازار مسکن در حدود صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی از بنگاه های املاک و مستغلات سطح شهر بازرسی و سرکشی خواهند کرد.