شناسهٔ خبر: 137002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ٢۶ هزار پروانه ساختمانی در در طرح نهضت ملی مسکن خراسان رضوی

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در یک ماه اخیر با کارهای فشرده و پیگیری‌های زیاد و حضور میدانی در شهرستان‌ها حدود ۵ هزار و ۶٠٠ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و به این ترتیب عدد پروانه‌ها در استان اکنون بالغ بر ٢۶ هزار واحد مسکونی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، ضمن تبریک سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) با فاطمه زهرا(س) در این خصوص اظهار کرد: در استان خراسان رضوی برنامه ابلاغی چهار سال آینده در بخش‌های مختلف اعم از طرح‌های حمایتی، روستایی، خود مالک، بازآفرینی شهری با حدود ٣٩٠ هزار واحد برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش خود مالک و بافت فرسوده مردم باید زمین را تهیه کنند، ادامه داد: در این طرح بالغ بر ١۴٠ هزار زمین توسط مردم تهیه شده و دولت تسهیلات، حمایت‌ها و  تخفیفات را اعمال کرده است. در طرح حمایتی نیز حدود ٢٠٠ هزار زمین در نظر گرفته شده  است که بالغ بر ١۶٠ هزار زمین آن تامین و ٩۵ هزار زمین ثبت سامانه شده است. گفتنی است ۶۵٢ هزار تخصیص واحد انجام شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی تاکید کرد: در یک ماه اخیر با کارهای فشرده و پیگیری‌های زیاد و حضور میدانی در شهرستان‌ها حدود ۵ هزار و ۶٠٠ واحد پروانه ساختمانی صادر شده است. عدد پروانه‌ها در استان اکنون بالغ بر ٢۶ هزار واحد مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های که به جد پیگیر آن هستیم حضور میدانی در شهرستان‌ها است، اضافه کرد: امروز هجدهمین سفر استانی خود را به شهرستان تربت حیدریه داشتیم. با حضور میدانی بسیاری از مشکلات را بررسی می‌کنیم، راهکارها را ارائه می‌دهیم و تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنیم. مشکلات را رصد می‌کنیم تا ببینیم  مصوبات و تصمیماتی که در سطح کلان اتخاذ می‌شود آیا مدیران شهرستان این مصوبات را عملیاتی، پیگیری و به اجرا رسانده اند؟

مدیر کل اداره راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه این ارقام ارائه شده که نشان دهنده جهش‌هاست ناشی از همین حضور میدانی است، ادامه داد: همچنین این امور به صورت مستمر در سامانه پایشی که به دستور آقای خدائی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی در رصدخانه طرح‌های تحولی استانداری راه اندازی شده، انجام می‌شود و امیدواریم شتاب نهضت ملی مسکن را با کارهای انجام شده بیشتر کنیم.

داعی با اشاره به این موضوع که یکی از نکات مهم و مورد تأکید قانون جوانی جمعیت است، اضافه کرد:
در یک ماه اخیر به ٢٠٠ نفر از خانوارهای که فرزند سوم آنها بعد از تاریخ ١۴٠٠/٨/٢۴ متولد شده است زمین رایگان واگذار شد و گفتنی است ١۵٠٠ خانوار برای این طرح هدف‌گذاری شده است. مسکن، اشتغال و ازدواج مثلث مهمی است و بخش مسکن آن بر گردن ما است تلاش داریم این بخش را توسعه دهیم تا جوان‌های ما زودتر صاحب خانه شوند.