شناسهٔ خبر: 137007 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد؛

۲۱ کیلومتر دیگر از محور ایلام- حمیل چهار بانده می شود

بازدید معاون شرکت ساخت از محور ایلام- حمیل1 (2).JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در بازدید معاون شرکت ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناههای حمل و نقل کشور از چهار بانده شدن ۲۱ کیلومتر دیگر از محور ایلام- حمیل خبر داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)،  فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام دربازدیدمحمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیر بناههای حمل و نقل کشور از محور ایلام- حمیل – کرمانشاه گفت: طول محور ایلام- سرابله- حمیل ۱۱۲ کیلومتر می باشد که ۷۸  کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان ایلام قرار دارد.

وی افزود: از این ۷۸ کیلومتر ۲۴ کیلومتر به صورت چهار خطه اجرا شده  و زیر بار ترافیک قرار داردو۲۱ کیلومتر برای تبدیل چهار خطه در دست اجرا بوده ومطالعه ۳۳ کیلومتر باقیمانده آن نیز در حال انجام است.

فرشاد دوستی خاطر نشان کرد:   تونل بزرگ آزادی ۲ به طول ۳۳۰۰ متر در قالب دو قطعه در این مسیر تعریف شده از سمت ایلام بیش از ۳۰۰ متر حفاری صورت گرفته و عملیات حفاری از سمت مقابل نیز آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محور ایلام- سرابله- حمیل تقاطع های غیر همسطح ارغوان در ورودی شهر ایلام تکمیل شده و ادامه دیوار کناری آن در دستور کار قرار دارد افزود: زیرگذر ارغوان با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد در آستانه بهره برداری است، ضمن اینکه تقاطع های غیر همسطح کارزان و ورودی شهر سرابله نیز در دست اجرا است.

فرشاد دوستی در ادامه با توجه به اهمیت محور ایلام- سرابله – حمیل به عنوان پر تردد ترین محور استان خصوصا در زمان اربعین خواستار توجه بیشتر به این محور و تأمین اعتبار پروژه های در حال احداث آن شد.