شناسهٔ خبر: 13702 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت:

انتقال قرارداد راه‌آهن مشهد-گرگان به دادگستری/ رشد ترانزیت ریلی به جابه‌جایی ۲ میلیون تن کالا در سال/ آمادگی روسیه برای برقی‌سازی سه پروژه ریلی ایران

قطار باری انتقال قرارداد راه‌آهن مشهد-گرگان به دادگستری٬ رشد ترانزیت ریلی به جابه‌جایی ۲ میلیون تن کالا در سال٬ آمادگی روسیه برای برقی‌سازی سه پروژه ریلی ایران و اعلام شرط واردات واگن مسافری دست دوم و بازکردن ال سی برای سرمایه‌گذار خارجی از اخبار مهم حوزه ریلی در هفته ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، مهمترین اخبار حوزه ریلی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی

برای نوسازی ناوگانی که واگن‌های آن بیش از ۴۰ سال قدمت دارد به ۲۰۰۰ واگن جدید نیاز داریم که اگر ارزش هر کدام از آنها با سهم کشنده را ۴ میلیارد تومان فرض کنیم، فقط برای نوسازی ناوگان مسافری به ۸ تا ۹ هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز است.

نصرآزادانی معاون مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه

حدود ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور در حال بهره‌برداری است و حدود ۵ هزار کیلومتر درحال ساخت، ۵ هزار کیلومتر نیز در حال مطالعه و آماده اجرا است.

علی نورزاد مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه

۱۳۵۵۸

توجه ویژه به سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی نیز باعث شده تا ایستگاه‌ها در داخل شهرها احداث شود و از این طریق کمک شایان توجهی به تحقق حمل و نقل ترکیبی و رعایت حقوق شهروندی شده است.

مرتضی علی احمدی مديركل بازرگانی و بازاريابی راه‌آهن

ترانزیت ریلی تا پایان سال به رقم جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون تن کالا می‌رسد

خط شرقی-غربی سنگان-هرات با مشارکت خارجی تا پایان سال به بهر‌ه‌برداری خواهد رسید.

محسن پورسید آقایی مدیر عامل شرکت راه آهن

 

واردات واگن باری دست دوم ممنوع است در بخش مسافری نیز شرکت متقاضی به شرطی می‌تواند واگن دست‌دوم وارد کند که به همان تعداد واگن‌های قدیمی را از رده خارج کرده باشد.

امکان بازکردن ال سی برای طرف‌های خارجی با لحاظ شرایط فراهم شد

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه

آمادگی داریم در برقی سازی سه پروژه ریلی گرمسار-اینچه برون٬ بافق-بندرعباس و تبریز-تهران مشارکت کنیم اما پروژه برقی سازی گرمسار-اینچه‌برون در اولویت است همچنین می‌توانیم در اجلاس مشترک ایران و روسیه یادداشت تفاهم برقی سازی ۲ پروژه ریلی بافق-بندرعباس و تبریز-تهران را نیز امضا کنیم. .

علی نعمت چهاردولی عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس

وزیر راه و شهرسازی بر شفاف‌سازی قرارداد راه‌آهن مشهد-گرگان تأکید دارد ابهامات موجود در قرارداد موجب انتقال پرونده به دادگستری شده تا مشکلات حقوقی و موانع فاینانس آن حل شود.

نظر شما