شناسهٔ خبر: 137034 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افتتاح ایستگاه پایش کیفی هوای در پیرانشهر 

ایستگاه هواشناسی طی مراسمی و با حضور مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی، فرماندار پیرانشهر، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی و مسؤلان شهرستانی، ایستگاه پایش کیفی هوای پیرانشهر در محوطه هواشناسی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  اسماعیل سیمائی مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان غربی در آئین افتتاح این ایستگاه پایش کیفی هوای در پیرانشهر گفت: همه روزه شاهد اقدامات مؤثر برای "مهار تورم و رشد تولید"  هستیم چرا که این نامگذاری هوشمندانه توسط مقام معظم رهبری، وظایف همه مسئولین را سنگین کرده و تحقق شعار سال نیازمند بسیج همگانی و عزم ملی و انسجام همه جانبه است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه پیرانشهر یکی از شهرهایی است که در معرض آلودگی ناشی از پدیده گردوخاک با منشاء خارجی قرار دارد، وجود این دستگاه در ایام بروز پدیده گرد و خاک و گردو غبار می تواند در فرآیند پیش بینی مفید و موثر واقع گردد.

به گزارش هواشناسی، در این مراسم  مدیرکل محیط زیست نیز، ضمن ابراز خرسندی  این دستگاه دانش بنیان و تولید داخل است که صرفه جویی های اقتصادی را در برداشته و همچنین قابلیت نصب نرم افزار بر روی گوشی و اعلام کیفیت هوا به صورت آنلاین برای کاربران را دارا می باشد.