شناسهٔ خبر: 137048 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان تهران اعلام کرد؛

انجام بیش از ۸۰ کیلومتر عملیات آسفالتی در محورهای استان تهران

بیش از 80 کیلومتر عملیات روکش در محورهای استان تهران2 از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از هشتاد کیلومتر عملیات آسفالتی شامل لکه گیری، روکش و اسلاری سیل در محورهای مواصلاتی استان تهران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ عارف امرائی، معاون راهداری اداره کل استان تهران از اجرای عملیات آسفالتی در محورهای استان تهران با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: طی دوماه ابتدایی سال‌ جاری بیش از ۸۰ کیلومتر از محورهای استان تهران زیر پوشش عملیات آسفالتی شامل لکه گیری، روکش و روکش حفاظتی با تکنولوژی روز (اسلاری سیل) با وزنی بالغ بر ۸۹ هزار تُن در محورهای مختلف انجام شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نیز در ۱۰ محور استان عملیات روکش آسفالت، لکه گیری و اسلاری سیل با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

معاون راهداری استان تهران با اشاره به پروژه های دیگر این معاونت گفت: هم اکنون نیز ۱۵ پروژه در مرحله مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد که می توان به پروژه میکرو سرفسینگ آزادراه تهران-قم، تهران-کرج، آزاد راه تهران-ساوه، محور امام رضا(ع)، محور تهران-فیروزکوه، شمیرانات، ری-ورامین و راههای فرعی با اعتباری باغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال؛ به عنوان مهمترین پروژه های در دست اقدام اشاره کرد.

امرایی همچنین اشاره کرد: هدف از نگهداری راه‌ها، کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راه ها است.

معاون راهداری اداره کل استان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد که با تامین اعتبار و اجرای پروژه های فوق در آینده شاهد محورهایی با رویه مناسب برای تردد کاربران جاده ای باشیم.

لازم  به  ذکر است اسلاری سیل، یکی از انواع آسفالتهای حفاظتی و از روش های نگهداری و مرمت رویه  راه های آسفالته  است که به عنوان پوشش سطحی برای حفاظت از آسفالت روکش  و افزایش طول عمر آن استفاده می شود. اسلاری سیل در زمان اجرا به صورت دوغآب مایع و توسط ماشین آلات مخصوص روی سطح راه گسترده می شود و این فرآیند قیر امولسیون موجود بر روی سطح راه را شکسته و باعث می شود مصالح و ذرات آسفالت به یکدیگر چسبیده و یک لایه مقاوم که لایه پوششی رویه راه است را تشکیل دهند.