شناسهٔ خبر: 137050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل:

انتقال قطعات سازه پل «انجیرلو» به محل نصب آغاز شد

پل خبر مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: عملیات انتقال سازه‌های پل انجیرلو از استان قزوین به استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، کلیم اله وثوقی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در بازدید از پل انجیرلو گفت: پل انجیرلو در محور گرمی-بیله‌سوار در سیلاب اخیر شمال استان صدمه دیده و تخریب شده بود که عملیات بازسازی آن علی‌رغم تداوم سیلاب‌ها از همان روزهای اول آغاز شده است.

وی در این باره با بیان اینکه با تلاش راهداران سخت کوش این سازه‌های خرپای فلزی عصر دیروزدر محل پل انجیرلو تخلییه شده افزود: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده انجیرلو و مونتاژ سازه‌ها ظرف یک هفته تا ۱۰ روز به اتمام می‌رسد.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است تصریح کرد: در حال حاضر کار اجرایی پروژه در ۲ بخش گمانه‌زنی محل احداث پل (توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک) و تخریب عرشه آغاز شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه ارتباط اولیه در مسیر گرمی - بیله‌سوار نهایتا طی ۱۰ روز از طریق کنارگذر برقرار خواهد شد، گفت: برای احداث خود پل اصلی ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است و با توجه به اینکه دهانه پل از ۲۰ متر به ۳۰ متر افزایش یافته ، باید تیرهای فلزی پیش‌ساخته سفارش شده در کارخانه ساخته شود.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل از برقراری تردد درراه‌های فرعی و روستایی انجیرلو- تکانلوخبر داد و خاطر نشان کرد: مسیر ترانزیت هم از طریق بیله‌سوار- پارس‌آباد - مشگین‌شهر برقرار شده است.

گفتنی است طی هفته‌های جاری بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفر به استان اردبیل در روستاهای سیل‌زده واقع در بخش‌های برزند و مرکزی شهرستان گرمی حضور یافت و ضمن صحبت با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

احمد وحیدی همچنین از پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار که در سیل اخیر تخریب شده بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه‌های مرتبط در خصوص این پل قرار گرفت.