شناسهٔ خبر: 137059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد؛

تکمیل و بهره برداری از ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال در سال جاری

تکمیل و بهره برداری از ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال در سالجاری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل و بهره برداری از ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید وزیرکشور از محل احداث تونل الماس در جاده خلخال به اسالم و طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خلخال که با همراهی استاندار اردبیل و جمعی از مدیران استانی با اعلام تکمیل و بهره برداری از ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خلخال در سال جاری اظهار کرد: مطالعات تونل حذف گردنه الماس توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور اتمام یافته، مناقصه آن برگزار شده و با مشخص شدن پیمانکار پروژه در ماه آتی ، پیمانکار با تجهیز کارگاه عملیات اجرایی را نیز آغاز خواهد کرد.

وی گفت: تونل با واریانت ۴هزار و ۴۵۸ متر که ۲ هزار و ۶۸ متر احداث تونل و ۲هزار و ۳۹۰ متر احداثی مسیر است در حدود ۷ کیلومتر از طول گردنه کم شده و منطقه برفگیر این مسیر نیز حذف می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به پروژه مهم راهسازی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان خلخال گفت: پروژه احداث راه اصلی کلور - درام بطول ۵۳ کیلومتر بوده که ۴۲ کیلومتر در حوزه استان اردبیل واقع است، پروژه ای بسیار صعب العبور و از لحاظ توپوگرافی در منطقه سخت قرار گرفته و در دو قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هر دو پیمانکار نیز جزو پیمانکاران توانمند هستند.

حیدری میانگین پیشرفت اجرای پروژه در ۲ قطعه را ۴۳ درصد عنوان کرد و افزود: پروژه مذکور از بابت منابع مالی خیلی در تنگنا قرار گرفته و با توجه به عملکرد و فعالیت هر دو پیمانکار ، نزدیک ۱ هزار میلیارد ریال از راه و شهرسازی طلب دارند.

وی از تکمیل و بهره برداری ۲ مجتمع فرهنگی و هنری شهر هشتجین در هفته دولت سال جاری و شهر کلور نیز در دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خلخال به تعداد ۷۰۰ نفر متقاضی که واریز وجه اولیه اقدام نموده‌اند تامین زمین انجام شده و در توافق با بنیاد مسکن استان برای تکمیل قسمتی از ۱۴۰ واحد مسکونی این طرح در تلاش هستیم.

لازم به ذکر است احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل، با همراهی استاندار اردبیل، مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل و تعدادی از مسؤولان ، از محل احداث تونل الماس در جاده خلخال به اسالم و طرح نهضت ملی مسکن شهرستان بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفت.

گفتنی است تونل الماس در جاده خلخال - اسالم یکی از مطالبات مهم و چندین دهه‌ای مردم جنوب استان اردبیل است که اواخر زمستان سال گذشته با پیگیری‌های انجام‌یافته ، مجوز ماده ۲۳پروژه احداث این تونل پس از سال‌ها انتظار اخذ و مردم امیدوار به شروع عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم شدند.