شناسهٔ خبر: 137069 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۰۱کیلومتر راه روستایی و فرعی در قزوین آسفالت شد

راه روستایی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۰۱کیلومتر راه روستایی و فرعی در این استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق لطفی گفت:این میزان عملیات در ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و ۵۸کیلومتر از راه های فرعی اجرا شده است.

وی اضافه کرد:در حال حاضر از ۵هزار کیلومتر راه روستایی در این استان ۶۵۰کیلومتر راه خاکی بالای بیست خانوار هستند که آسفالت آنها نیازمند ۳هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار است.

وی اضافه کرد:همچنین رویه آسفالت ۸۰۰کیلومتر راه روستایی نیز در اثر گذر زمان، فعالیت معادن و عبور بارهای غیرمجاز تخریب شده که اعتبار مورد نیاز برای بهسازی آنها نیز ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است.

حق لطفی ادامه داد:به منظور جبران این کمبود علاوه بر ظرفیت تهاتر نفت و مصوبات سفر هیات دولت به استان قزوین، با هدف محرومیت زدایی و گسترش منطقه ای، تفاهم نامه ای بین استان و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای زیرسازی، اصلاح مسیر و روکش آسفالت ۶۶۷کیلومتر از راه های خاکی با بیش از بیست خانوار استان برای مدت ۳سال به امضا رسیده است.

به گفته وی در گام اول از پروژه های احداث راه های روستایی ابلاغی به قرارگاه که ۳۴۸کیلومتر است، عملیات زیرسازی، تعریض و روکش آسفالت ۱۵پروژه راه روستایی با مجموع ۱۵۷کیلومتر به زودی آغاز خواهد شد.