شناسهٔ خبر: 137085 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته ای که گذشت؛

افزایش ظرفیت مسافری داخلی و خارجی فرودگاه‌های کشور/برقراری پرواز آبادان به کویت و بالعکس

فرودگاه برقراری پرواز آبادان به کویت و بالعکس، افزایش ظرفیت مسافری داخلی و خارجی فرودگاه‌های کشور از شهریور ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱، مقابله با گران‌فروشی بلیت هواپیما، اعلام آمار روزانه عملیات حج از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و تداوم اعزام حجاج به سرزمین وحی از جمله مهم ترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل هوایی در هفته گذشته با اخبار متعددی همراه بود که عمده خبرها نیز به اعزام حجاج سرزمین وحی مرتبط است. عناوین این خبرها به شرح زیر است:

اعزام ۶۷۶ نفر با ۳ پرواز به سرزمین وحی

در بیست و ششمین روز اعزام عملیات حج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ۳فروند پرواز انجام شد و۶۷۶ نفر از حجاج بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام شدند.

اعلام آمار روزانه عملیات حج از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران

اعزام ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر تا امروز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمار روزانه عملیات حج ۱۴۰۲ از اعزام اعزام ۸۱ هزار و ۵۰۰ نفر تا امروز خبر داد.

افزایش ظرفیت مسافری داخلی و خارجی فرودگاه‌های کشور/ توسعه و تکمیل بیش از ۳۶ هزار متر مربع ترمینال و اپرون فرودگاهی

حداکثرسازی ضریب امنیت پروازی انجام شد

در حوزه حمل و نقل هوایی در بازه زمانی شهریور ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ اقدامات بسیاری از سوی دولت سیزدهم و در حوزه وزارت راه و شهرسازی انجام شد که می‌توان به کاهش تأخیرات پروازی، تکمیل و بهره برداری توسعه ترمینال و اپرون فرودگاهی بیش از ۳۶ هزار متر مربع، تعمیر ۳۱ دستگاه موتور هواپیما و بازگشت ۳ فروند هواپیمای ATR  و یک فروند هواپیمای A۳۱۹ به چرخه عملیاتی اشاره کرد که دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی طی این مدت محسوس بوده است.

جلسه و بازدید جانمایی دستگاه های کمک ناوبری در فرودگاه شهدای رامسر برگزار شد

جلسه و بازدید جانمایی دستگاه های کمک ناوبری در فرودگاه شهدای رامسر، باحضور معاونین اداره کل ارتباطات و ناوبری، کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه هاو ناوبری هوایی ایران ، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه های استان مازندران و جمعی دیگر از مسؤلین برگزار شد.

انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا/ تبیین عملیات حج با محوریت تکیه بر دانش و تخصص فرزندان ایران

مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) ضمن اعلام انتقال ۷۸هزار زائر خانه خدا، عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ را تببین کرد و شرایط و پیچیدگی‌های این عملیات را توضیح داد.

برقراری پرواز آبادان به کویت و بالعکس

مدیر فرودگاه آبادان از برقراری پروازهای کویت از فرودگاه آبادان خبر داد و گفت: جهت رفاه حال مسافران استان، شرکت هواپیمایی ایران‌ایر پس از وقفه یک ساله ، اقدام به برقراری پرواز در مسیر آبادان- کویت- آبادان نموده است. 

آغاز عملیات بهسازی باند فرودگاه‌ کرمانشاه / افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه پیگیری می‌شود

مدیرکل فرودگاه‌ کرمانشاه از آغاز عملیات بهسازی باند این فرودگاه خبر داد و گفت: افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه در دست اقدام و درحال پیگیری است.

بازدید از روند ساخت ترمینال جدید در فرودگاه ایلام

با حضور مدیر فرودگاه ایلام، استاندار ایلام و جمعی از مسؤلین از فرودگاه شهدای ایلام بازدید شد و استاندار در بازدید از این فرودگاه در جریان روند ساخت ترمینال جدید این مجموعه قرار گرفت.

آغاز فرآیند اجرایی احداث هتل‌های فرودگاهی در ۲۳ شهر کشور

شرکت فرودگاه‌ها پیشرو در جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از آغاز فرآیند اجرایی احداث هتل‌های فرودگاهی در ۲۳ شهر کشور خبر داد.

برقراری نخستین پرواز عتبات از فرودگاه سمنان

مدیر فرودگاه سمنان از برقراری نخستین پرواز تاریخ این استان در مسیر عتبات عالیات خبر داد.

نحوه مقابله با گران‌فروشی بلیت هواپیما بررسی شد/ برخورد قضایی با متخلفان گران‌فروشی بلیت

نشست هم‌اندیشی به منظور بررسی نرخ بلیت هواپیما، تخلفات نرخی و نحوه مقابله با گران‌فروشی بلیت با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون دادستان تهران، مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور در محل سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد.

پایان اعزام حجاج خراسانی از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی

اعزام ۱۱ هزار و ۵۳۵ زائر خراسانی در قالب ۴۹ پرواز

مدیر کل فرودگاه های استان خراسان رضوی از اعزام ۱۱ هزار و ۵۳۵ زائر خراسانی در قالب ۴۹ پرواز خبر داد و پایان اعزام حجاج خراسانی از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی را اعلام کرد.

بروز رسانی داده‌های فرودگاه مهرآباد در سومین بسته اطلاعات هوانوردی ۲۰۲۳

سومین بسته به روزرسانی نشریه اطلاعات هوانوردی( AIP) جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳، با همت و پیگیری کارشناسان اداره اطلاعات هوانوردی(AIS) - اداره کل کنترل ترافیک هوایی کشور تهیه و منتشر شد.