شناسهٔ خبر: 137089 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ متر از خطوط ریلی/اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور در آینده نزدیک

راه آهن ریل خط ریلی از مهم‌ترین اخبار حوزه ریلی هفته گذشته می‌توان به بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ متر از خطوط ریلی و اتصال سنندج به شبکه ریلی کشور در آینده نزدیک اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل‌ونقل ریلی به شرح زیر است:

بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ متر از خطوط ریلی در نخستین ماه سال ۱۴۰۲

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی فروردین ماه سال جاری به بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۴۰ متر از خطوط ریلی کشور اقدام کرده است.

سنندج به زودی به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در نشست با اعضای مجمع نمایندگان و استاندار کردستان ضمن اشاره به افتتاح خط آهن همدان سنندج تا چند ماه آینده، توسعه پایانه مرزی باشماق، تکمیل کریدور جاده ای شمال جنوب در محدوده استان کردستان، تکمیل و افتتاح فرودگاه سقز و شتاب بخشی به طرح نهضت ملی مسکن این استان بررسی شد.

امضای یادداشت تفاهم وزرای ایران و ازبکستان در زمینه همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی

امروز وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ازبکستان در حضور رؤسای جمهور دو کشور یادداشت تفاهم در زمینه همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی را امضا کردند.

سیر بار ترانزیت ریلی در فروردین ماه به ۵۷۵ کیلومتر رسید

عملکرد ناوگان حمل‌ونقل ریلی در حوزه ترانزیت نشان می‌دهد متوسط سیر بار ترانزیت در یک ماهه ابتدایی سال جاری به ۵۷۵ کیلومتر رسیده است.

لزوم سرعت بخشی به پروژه راه آهن جهرم

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور گفت: عزم شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به ساخت و سرعت بخشی به راه آهن جهرم است.

درخواست احیا صعنت ریلی سوریه توسط شرکت های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی با وزیر دارایی سوریه و سفیر کشور سوریه در سن پترزبورگ برای تسریع در انجام توافقات صورت گرفته در سفر اخیر رییس جمهوری کشورمان گفتگو کرد.

حذف تعدادی از قطارهای حومه ای به علت نقص فنی تا اطلاع ثانوی/ تغییر برنامه حرکت قطارهای حومه‌ای استان تهران

با توجه به مشکلات پیش آمده برای مردم در قطارهای حومه ای شرکت رجا متعلق به سازمان تامین اجتماعی، با تصمیم راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تعدادی از این قطارها جهت انجام تعمیرات لازم تا اطلاع ثانوی از سیر خارج شدند.