شناسهٔ خبر: 137125 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی؛

سامانه روشنایی فرودگاه خوی به بهره برداری رسید

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی (1) در سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی، سامانه روشنایی فرودگاه خوی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر امروز اول تیرماه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان آذربایجان غربی سامانه روشنایی فرودگاه خوی با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و با هدف بالا بردن ایمنی پروازها، امکان برقراری پرواز در شب و ۲۴ ساعته شدن فرودگاه شهدای خوی بهره برداری شد. 

بر همین اساس و بنا بر اظهارات مسئولان، تمامی مراحل پروژه توسط تولید کنندگان داخلی انجام شده است. ساختمان  پست روشنایی باند به متراژ ۳۶ مترمربع، تجهیز پست برق به ۶ دستگاه رگولاتور جریان ثابت با توان ۷.۵ تا ۲۰ کیلووات است. 

تمامی مراحل پروژه توسط تولیدکنندگان داخلی انجام شده و نصب تجهیزات روشنایی هم توسط متخصصان بومی در کمترین زمان ممکن صورت گرفته است.

سامانه روشنایی فرودگاه خوی به بهره برداری رسید

در این فرودگاه ایجاد ساختمان پست روشنایی باند به متراژ ۳۶ مترمربع، تجهیز پست برق به ۶ دستگاه CCR (رگولاتور جریان ثابت) با توان ۷٫۵ تا ۲۰ کیلو وات، عملیات حفاری و کابل گذاری به مقدار هفت هزار و ۲۰۰ متر با ابعاد و عمق متفاوت و کابل کشی به مقدار ۳۳ هزار متر کابل ۱۰۶mm۲ مسی و سیستم کانتر پوز (گارد) به مقدار هشت هزار متر کابل ۱۱۶ mm مسی و مقدار ۷۰ هزار مترمربع تسطیح و رگلاژ استریپ باند انجام شده است.

همچنین تهیه چراغ‌های سیستم روشنایی رانوی Rwy به تعداد ۹۶ عدد چراغ لبه باند به طول پنج هزار متر، و سیستم روشنایی تاکسیوی (TWY) به تعداد ۴۰ عدد چراغ لبه تاکسیوی به طول ۷۰۰ متر، سیستم کمک بصری تقرب دقیق PAPI تعداد چهار عدد یونیت PAPI، سیستم دقیق سیمپل اپروچ SALS, شامل تعداد ۱۷ عدد چراف اپروچ به طول ۴۲۰ متر، سیستم چراغ‌های آستانه باند THR تریشلد به تعداد ۱۲ عدد چراغ کفی دو طرفه از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.
نصب تابلو PLC کنترل پانل کنترل از (برج میمیک)، کابل کشی فیبر نوری و نصب تجهیزات مربوطه به طول ۷۰۰ متر از اقدامات انجام شده در این خصوص است.