شناسهٔ خبر: 137129 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت های مرزی با ترکیه در برنامه است

ببینید | سفر وزیر راه و شهرسازی به استان آذربایجان غربی (1)  وزیر راه و شهرسازی بر تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت‌های مرزی به ویژه در پایانه ها تاکید کرد و این اقدام را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز اول تیرماه در سفر به آذربایجان غربی در بدو ورود به فرودگاه خوی در گفت و گو با خبرنگاران بر تسهیل مقررات و بهبود زیرساخت‌های مرزی به ویژه در پایانه‌ها تاکید کرد و گفت: بهبود زیرساخت ها در پایانه های مرزی و گمرکات در دستور کار دولت سیزدهم است و با جدیت دنبال می شود.

وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس کمیسسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه با اشاره به آغاز به کار دولت ترکیه بعد از انتخابات اخیر  این کشور افزود: امیدواریم با زمینه سازی مقدمات، کمیسیون مشترک ایران و ترکیه را برگزار کنیم.
رییس کمسیون مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد:در پایانه های مرزی با یک عقب ماندگی چند ساله روبرو هستیم که یکی از سیاست های دولت سیزدهم اصلاح وضعیت پایانه ها و گمرکات است.

بذر پاش با بیان اینکه،هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی توسعه زیر ساخت های اصلی پایانه های مرزی است گفت:در صدد هستیم زمان ترخیص کالا و بار در پایانه ها را به حداقل  برسانیم. 

وی همچنین با اشاره به برنامه های این سفر یک روزه اظهار کرد: بررسی آخرین وضع پروژه‌های استان در بخش‌های راه، مسکن و نهضت ملی مسکن و همچنین افتتاح پایانه مرزی رازی بین ایران و ترکیه برنامه‌های این سفر است.