شناسهٔ خبر: 137138 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار و رعدوبرق در آذربایجان‌شرقی، غربی و استان‌های ساحلی خزر/وزش باد شدید در شمال‌شرق، شرق، غرب و جنوب‌غرب

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار و رعدوبرق در برخی استان‌های شمالی از وزش باد شدید در شمال‌شرق غرب و جنوب غرب خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: از امروز تا شنبه برای شمال آذربایجان شرقی و غربی در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید و در برخی نقاط از استان‌های ساحلی خزر، به ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات، رگبار  پراکنده  پیش بینی شده است. 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در چهار روز آینده به ویژه یکشنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در دامنه‌ها و ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر، رگبار  پراکنده و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. 

نقشینه توضیح  داد: یکشنبه در نقاطی از مازندران، گلستان، شرق گیلان، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز، و دوشنبه در دامنه و ارتفاعات جنوب سیستان وبلوچستان، شرق هرمزگان  و جنوب کرمان، افزایش ابر و رگبار  پراکنده  پیش‌بینی شده است. 

وی افزود: وزش باد شدید امروز در نوار شرقی، شمال شرق، نوار مرزی غرب  و جنوب غرب  پیش‌بینی شده است. فردا علاوه بر این مناطق، نقاطی از شرق، شنبه و یکشنبه شمال شرق، جنوب غرب، نوار مرزی غربی، بخش‌هایی از مرکز و برخی مناطق از استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز، دوشنبه شمال شرق، شرق، بخش هایی از مرکز و نوار مرزی جنوب‌غرب کشور در بعضی ساعات باد شدید دارند که همراه با طوفان گردوخاک است. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا تا دوشنبه در نوار شرقی به ویژه منطقه زابل، باد بسیار شدید رخ می دهد. 

به گفته نقشینه، در  پنج روز آینده شرق دریای عمان و از امروز تا دوشنبه به تناوب، دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز، مواج  و متلاطم می‌شود. 

وی افزود: تهران طی سه روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و گاهی وزش باد در  پایتخت شدید است. همچنین برای تهران در روزهای آینده غبار محلی  پیش‌بینی شده است.