شناسهٔ خبر: 137143 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد؛

ارتقاء ایمنی در حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با تشدید نظارت‌های میدانی

شجری سرپرست معاونت حمل ونقل استان مرکزی سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تشدید نظارت های میدانی با هدف ارتقاء ایمنی در تردد ناوگان حمل و نقل بار و مسافر در شبکه راه‌های ارتباطی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، «میثم شجری» سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش مستمر برای ارتقاء ایمنی در صنعت حمل‌ و نقل جاده‌ای با اجرای طرح‌های مختلف نظارتی و حضور میدانی کارشناسان حمل و نقل در محورهای مواصلاتی سطح استان خبر داد.

وی افزود: با تشدید نظارت‌های میدانی که غالباً با استقرار تیم‌هایی مشترک، متشکل از کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و افسران پلیس راه استان در محل پاسگاه‌ها و ایست بازرسی ها صورت می‌گیرد، اهداف مختلفی همچون ارتقاء ایمنی ناوگان، پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی، حمایت از رانندگان قانون‌مدار، حفاظت از راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی، حمایت از حقوق اجتماعی، جلوگیری از تضییع بیت المال، مبارزه با قاچاق کالا و کنترل کلیه ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی در عرصه حمل و نقل جاده‌ای را در پی دارد.

شجری راه‌های پرتردد استان را که شریان‌های حیاتی در حمل و نقل جاده‌ای کشور به شمار می‌رود را بن بستی برای متخلفین عنوان کرد و گفت: استان مرکزی یکی از استان‌های پیشگام و پیگیر در زمینه اجرای طرح گشت دروازه‌ای در کشور است.

وی با اشاره به تحلیل نتایج نظارت‌های میدانی خاطرنشان کرد: تشدید نظارت‌ها موجب کاهش حمل بار بدون بارنامه، افزایش مراجعه ناوگان کالا و مسافر به مراکز معاینه فنی، ارتقاء ایمنی، کاهش تخلف اضافه بار (که از مهم‌ترین عوامل تخریب زیرساخت‌های جاده‌ای بشمار می‌رود)، کاهش بروز نقص فنی بویژه در ناوگان مسافربری در حین سفر و موارد مختلف دیگری شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی یادآور شد: همسو با کنترل میدانی بمنظور پایش و بررسی چگونگی عملکرد جابه‌جایی کالا و مسافر در جاده‌های استان مرکزی، از نظارت‌ مجازی با بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند سخن گفت و آن را بعنوان اصلی‌ترین شاخص نظارتی برخط و شبانه روزی برشمرد.

وی فعالیت این سامانه‌ها را بصورت منصوب در راهها و داخل اتوبوس‌ها و همچنین بصورت الکترونیکی در قالب نرم افزارهای کاربردی متصل به شبکه عنوان کرد.

شجری در پایان به بهره‌گیری از سامانه هوشمند توزین در حال حرکت (wim) نیز توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اشاره کرد و گفت: این سامانه بصورت شبانه روزی با اتصال به شبکه کنترلی و صدور جریمه در پاسگاه‌های پلیس راه استان مورد استفاده قرار دارد که امیدواریم حاصل این تلاش‌ها منجر به داشتن حمل و نقلی پویا و نظام مند گشته و کاهش سوانح جاده‌ای را برای رانندگان در پی داشته باشد.