شناسهٔ خبر: 137161 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتخاذ سیاست واحد برای تکمیل پایانه های مرزی سبب تسهیل گری در مراودات ترانزیتی است

امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر تسریع در تکمیل پایانه های مرزی تاکید کرد و گفت: اتخاذ سیاست واحد برای تکمیل پایانه های مرزی سبب تسهیل گری در مراودات ترانزیتی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  در مراسم افتتاح طرح توسعه پایانه مرزی رازی گفت: اهتمام وزیر راه و شهرسازی و همچنین همکاری استاندار و توجه ویژه به زیرساخت ها و جاده های کشور سبب تسریع در افتتاح توسعه پایانه مرزی رازی شد. 

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ضمن تقدیر از تلاش‌های نجف زاده نماینده کمیسیون عمران مجلس که همواره کمک حال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است، افزود: هم اکنون قانونی در مجلس در خصوص توسعه حمل و نقل در کارگروه زیربنایی مجلس در حال هدایت است که اگر اتفاق بیفتد بسیاری از مشکلات را حل می‌کند که این مهم با مطالبه گری آقای نجف زاده نماینده مجلس در حال دنبال است و این نماینده همچنین برای تکمیل این پایانه نقش ویژه ای داشت.

امانی توضیح داد: در شرایط زمستانی که انجام کار بسیار دشوار بود با چندین بازدید از سوی آقای نجف زاده همراه بود که این همراهی ها سبب تسریع در انجام پروژه شد. هم اینک نیز پایانه مرزی رازی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به شکل رسمی افتتاح شد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرد تا با تاکید دولت بر مراودات با کشورهای همسایه و افزایش حجم ترانزیت دارد تکمیل دیگر سامانه‌ها نیز تسریع شود. 

امانی با اشاره به وجود ۲۶ پایانه مرزی و مطالعه ۸ پایانه جدید که طرح جامع آنها در دستور کار ترانزیت کشور است شاهد تسریع در راه اندازی و تکمیل پایانه های مرزی باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش ایجاد تسهیل گری است گفت: با نگاه ویژه رییس جمهور در خصوص مدیریت و فرماندهی واحد پایانه های مرزی و واگذاری این مسولیت به وزیر راه و شهرسازی در قانون برنامه هفتم توسعه این امیدواری وجود دارد تا با توجه به تعدد سازمان‌ها، در خصوص پایانه های مرزی، راهبری واحد اتخاذ شود و در این خصوص تسهیل گری را شاهد باشیم. 

امانی افزود: با تکمیل پایانه های مرزی در مرز ایران و پاکستان ۳۰ میلیارد دلار ترانزیت جاده ای با دولت پاکستان محقق خواهد شد.