شناسهٔ خبر: 137170 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد؛

پایان عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام/ ۳۷۷ پرواز از ۲۱ مبدأ

حج سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از پایان عملیات رفت حجاج بیت الله الحرام خبر داد و تعداد پرواز ها، حجاج اعزامی و متوسط تأخیر پروازی در این عملیات را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسام قربانعلی سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) گفت: با عنایت ویژه خداوند متعال، امروز پنجشنبه یکم تیر ماه ۱۴۰۲ اعزام حجاج بیت‌ عتیق پایان یافت.

قربانعلی افزود: تا ظهر امروز اول تیرماه ۱۴۰۲ ،هم زمان با بیست ونهمن روز عملیات اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام ، تعداد ۲۶ هزارو ۸۶۶ زائر به همراه ۵۷۹ هزارو ۷۸۳ کیلو گرم بار از فرودگاه امام خمینی( ره ) در قالب ۱۱۶ پرواز سورتی به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی تشریح کرد: با لطف و عنایت حضرت حق ۳۷۷ پرواز از ۲۱ مبدأ انجام شد و حجاج عزیز به سرزمین وحی منتقل شدند.

به گفته قربانعلی در مجموع ۸۷ هزار و ۶۱۹ نفر از حجاج و عوامل خدمت گذار در این فریضه الهی شرکت داشتند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: متوسط تاخیر پروازها در این عملیات ۴۰ دقیقه بود درحالی که ۱۱۲ پرواز رأس زمان برنامه ریزی شده و ۶۰ پرواز با تعجیل انجام شد.

وی اضافه کرد: این میانگین تأخیر نیز به دلیل انجام چک‌های الزامی در ایستگاه‌های عملیاتی ما بود که برای انجام تعمیرات سبک و چک عملیاتی و به منظور آرامش و ایمنی پرواز پیرو درخواست خلبان‌های پرواز در ایستگاه مشهد، اصفهان و تبریز صورت گرفت.

قربانعلی خاطر نشان کرد: ۲ مبدأ جدید نیز پیرو فرمایش مقام معظم رهبری برای ایجاد رفاه و تسهیلات بیشتر برای حجاج اهل تسنن برنامه ریزی شد که دو پرواز از فرودگاه قشم و همچنین در فرودگاه چابهار به دلیل بعد مسافت پرواز حجاج صورت گرفت.

وی با اشاره به سالروز تأسیس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، از همه عزیزان و خدمت‌گزاران این فریضه دینی که این عملیات را با فشردگی و خستگی ناپذیری انجام دادند، قدردانی کرد.