شناسهٔ خبر: 137172 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

برنامه‌ریزی کارآمد و بسیج تمام ظرفیت‌ها لازمه خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی است

امانی معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برنامه ریزی کارآمد و بسیج تمام ظرفیت‌ها در بخش راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای کشور، لازمه خدمت‌رسانی شایسته به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در گردهمایی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور که با هدف هم‌اندیشی در خصوص برنامه‌ها و خدمات سازمان و تبیین برنامه‌ها و سیاست‌ها برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت خدمت رسانی به زائران اربعین برگزار شد، حماسه اربعین را یک رویداد بی‌نظیر جهانی خواند و گفت: ظرفیت متفرق زیادی در دستگاه های اجرایی از نظر ناوگان برای خدمات‌رسانی بهینه به زائران در ایام اربعین حسینی وجود دارد که شناسایی و هماهنگی برای جذب آنها می‌تواند کمک موثری در ارتقای کمیت و کیفیت جابجایی زایران توسط بخش حمل ونقل جادهای داشته باشد.

وی افزود: لازم است برای هدایت و بهره گیری حداکثری ناوگان فعال در بخش حمل ونقل نیز از سامانه‌ها و ظرفیت‌های دیگر به خوبی استفاده شود.

امانی با اشاره به ناهمخوانی هزینه‌ها و درآمدهای این سازمان گفت: برای ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای اعتبار ۱۰۵ هزار میلیارد تومانی نیاز است و ما تلاشمان این است که امسال ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار را جذب کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اصلاح مواردی مانند رفع خلأهای قانونی و قانون توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده و از طریق دولت و مجلس در حال بررسی است.

وی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را سازمانی درآمد هزینه خواند که درآمدهای آن در قالب تخصیص اعتبارات صرف اجرای پروژه‌ها در استان‌ها می‌شود

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه بر ضرورت تعامل سازنده مدیران‌کل استانی این سازمان با تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی که حکم بازوان سازمان راهداری را دارند، تاکید کرد.

براساس این گزارش دراین گردهمایی که در پی ابلاغ اعتبارات سال جاری در حوزه راهداری و حمل ونقل جاده ای برگزار شد، حوزه معاونت های ستادی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اجرای نشست‌های تخصصی به تبیین رویکرد و هزینه‌کرد اعتبارات در حوزه‌های ذی ربط پرداخنتند و در پایان نیز از پنج نفر از مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استانها که در سال گذشته در زمینه کاهش تصادفات در حوزه استانی بیشترین سهم و کمترین تصادف را در حوزه خود داشتند و پنج نفر دیگر از مدیران استانها که رتبه برتر در زمینه ارزیابی عملکرد کسب کرده بودند، با اهدای لوح از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی تقدیر شد.