شناسهٔ خبر: 137185 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در رویداد زنان و حکمرانی محقق شد؛

کسب رتبه برتر رویداد زنان و حکمرانی توسط تیم بانوان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) 

تندیس تیم بانوان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در رویداد زنان و حکمرانی که با حضور همسر رئیس جمهور برگزار شد، رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)رویداد زنان و حکمرانی به همت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران، اندیشکده حکمرانی دانشگاه صنعتی شریف، خانه خلاق و مرکز نوآوری قوه مقننه، پژوهشکده علم و تحول راهبردی، مرکز زنان و امور خانواده دانشگاه تهران و بنیاد بین‌المللی گوهرشاد برگزار شد.

اختتامیه دوره آموزشی زنان و حکمرانی با حضور زلفی گل وزیر علوم و جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور در سالن خوارزمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

 این دوره با تمرکز بر تبیین جایگاه زنان در حکمرانی و سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر جنسیت و توسعه نقش‌پذیری زنان در فرایند حکمرانی با هدف توانمندسازی زنان بر مبنای محتوای تخصصی حکمرانی و با در نظر گرفتن نیازها و چالش‌ها برگزار شد. 

در این رویداد که با محوریت آموزش، شبکه‌سازی و تجربه‌اندوزی تخصصی با تمرکز بر نقش زنان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با شرکت در کارگاه‌های مختلف، با حکمرانی و مفاهیم مرتبط با آن آشنا شدند.

مشارکت بانوان در جامعه دارای دو وجه است‌، یکی از شاخص‌های توسعه در کشورهای مختلف، میزان مشارکت زنان در عرصه‌های گوناگون است و یکی دیگر هم این است که این هموار کردن و مشارکت، به نوعی احقاق حقوق آنان محسوب می‌شود.

 امروزه توسعه انسانی نقش و جایگاه مهم‌تری پیدا کرده و در بحث توسعه و تربیت انسانی باید توجه داشت که نقش زنان مهم‌تر از مردان است.

گفتنی است تیم بانوان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این رویداد مهم رتبه نخست و برتر را کسب کرد و افتخاری دیگر برای شهر فرودگاهی کسب شد.