شناسهٔ خبر: 137193 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد شدید طی ۵ روز آینده در جنوب‌غرب و غرب/ افزایش دما در شمال و شمال‌غرب

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دما در شمال و شمال‌غرب از وزش باد شدی طی ۵ روز آینده در غرب و جنوب‌غرب خبرداد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در شمال آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: مناطقی از استان‌های ساحلی خزر رگبار پراکنده دارند. همچنین یکشنبه مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، بارش دارند.

رفیعی توضیح داد: طی ۵روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، طی ۳ روز آینده، مناطقی از شرق، شمال‌شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعت‌ها وزش باد شدید دارند که این شرایط سبب گرد و خاک شدید و کاهش کیفیت هوا می‌شود. دوشنبه و سه‌شنبه همین شرایط برای شرق و شمال‌شرق به ویژه منطقه زابل تداوم دارد. 

وی گفت: در ۵ روز آینده در جنوب‌غرب و غرب  در برخی ساعت‌ها سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت. 

رفیعی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا بتدریج  در نیمه شمالی و شمال‌غرب افزایش می‌یابد. 

وی ادامه داد: آب‌های دریای‌عمان در ۵ روز آینده و امروز و فردا، خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم است.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران امروز غبار صبحگاهی و وزش باد دارد. بیشینه دما ۳۴ و کمینه دما ۲۱ درجه پیش‌بینی شده است.