شناسهٔ خبر: 137202 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

تفاهم ایران و ازبکستان برای همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی/طرح توسعه پایانه مرزی رازی در مرز ایران و ترکیه افتتاح شد

جاده هراز تفاهم وزرای ایران و ازبکستان در زمینه همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی، افتتاخ طرح توسعه پایانه مرزی رازی در مرز ایران و ترکیه بخشی از مهمترین اخبار حوزه حنل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است: 

امضای یادداشت تفاهم وزرای ایران و ازبکستان در زمینه همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی

وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل و نقل و ارتباطات جمهوری ازبکستان در حضور رؤسای جمهور دو کشور یادداشت تفاهم در زمینه همکاری جامع حمل ونقلی و ترانزیتی را امضا کردند.

طرح توسعه پایانه مرزی رازی در مرز ایران و ترکیه افتتاح شد

طرح توسعه پایانه مرزی رازی خوی که یکی از سه مرز بین ایران و ترکیه و نزدیکترین مرز کشورمان به شهر وان در شرق ترکیه است روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی طی تماس تلفنی با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان بر توسعه روابط اقتصادی میان ایران و آذربایجان به ویژه تکمیل کریدور راهبردی شمال_ جنوب تاکید و نسبت به بهبود هرچه سریع‌تر روابط سیاسی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

افتتاح ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی 

وزیر راه و شهرسازی نیمه شب روز پنج شنبه یکم تیرماه در آخرین برنامه سفر یکروزه خود با حضور در نقطه صفر مرزی ۱۴۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان غربی را افتتاح کرد.

باقیمانده کریدور شمال- جنوب، غرب کشور در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم تکمیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تقویت روابط ایران با کشور ترکیه از مسیر آذربایجان غربی برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است از تکمیل ۲۰ درصد باقیمانده یک سوم از کریدور شمال -جنوب در غرب کشور در استان آذربایجان غربی طی دولت سیزدهم خبر داد.

افتتاح ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در آذربایجان غربی 

وزیر راه وشهرسازی در سفر به آذربایجان‌غربی ۱۵۳ کیلومتر راه روستایی و ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی استان را افتتاح کرد و از عزم جدی دولت در توسعه راه های روستایی سراسر کشور خبر داد.

برنامه امسال تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از برنامه‌ریزی برای تکمیل و بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر آزادراه و بزرگراه در سال جاری خبر داد.

ایمن‌سازی ۳۰ نقطه حادثه ساز استان تهران تا انتهای خردادماه

با تلاش و همت راهداران استان تهران تا انتهای سه ماهه اول امسال تا کنون ۳۰ نقطه حادثه ساز در سطح محورهای مواصلاتی استان تهران ایمن سازی شده است.

اتخاذ سیاست واحد برای تکمیل پایانه‌های مرزی سبب تسهیل‌گری در مراودات ترانزیتی است

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور بر تسریع در تکمیل پایانه‌های مرزی تاکید کرد و گفت: اتخاذ سیاست واحد برای تکمیل پایانه های مرزی سبب تسهیل‌گری در مراودات ترانزیتی است.

ارائه خدمات برای جابه‌جایی زوار اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور

معاون وزیر راه و شهرسازی از در نظر گرفتن زمان ۲۵ روزه برای ایام اربعین حسینی برای ارائه خدمات حمل و نقل بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین خبر داد و گفت: ارائه خدمات برای جابه‌جایی زائران از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ انجام می‌شود