شناسهٔ خبر: 137224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

بررسی ۹۷۳ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل / تائید طرح مجموعه شهری اردبیل در شورای عالی شهرسازی و معماری

بررسی 973 پرونده در کمیسیون ماده 5 استان اردبیل معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۱ با برگزاری ۷۴ جلسه ، ۹۷۳ پرونده ارجاعی از شهرداری های استان در کمیسیون ماده ۵ استان مطرح و تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، یوسف باقر زاده معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: ۹۷۳ پرونده ارجاعی از شهرداری های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین، نیر، پارس آباد، بیله سوار، نمین، گیوی، مغانسر، عنبران، آبی بیگلو، جعفرآباد، هیر، هشجین، کلور، انگوت، کورائیم و رضی در کمیسیون ماده ۵ استان طی سال ۱۴۰۱ با برگزاری ۷۴ جلسه با حضور اعضای کمیسیون در استانداری اردبیل برگزار و پس از بحث و بررسی پرونده ها تصمیم گیری شده است.

وی گفت: ۱۰۷۰ پرونده ارجاعی از شهرداری های اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، سرعین، نیر، پارس آباد، بیله سوار، نمین، گیوی، مغانسر، عنبران، آبی بیگلو، جعفرآباد، هیر، هشجین، کلور، انگوت، کورائیم ، رضی ، فخرآباد و لاهرود در ۱۱۶ جلسه کمیته کارشناسی کمیته ماده ۵ استان با حضور کارشناسان و اعضا بررسی شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی اشاره کرد و افزود: با برگزاری ۱۱ جلسه با حضور اعضای کارگروه امور زیربنایی استان ۱۵۳ پرونده ارجاعی از دستگاههای اجرایی استان مطرح و بررسی شده است و نیز در جلسات کمیته کارشناسی این کارگروه طی ۱۱ جلسه ۱۴۴ پرونده مطرح و بررسی شده است.

باقرزاده ادامه داد: تشکیل جلسه کمیته سیما و منظر شهری، بررسی و تصویب پرونده های ارجاعی از کارگروه تخصصی امورزیربنایی و شهرسازی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و بازدیدهای میدانی و نظارتی بیش از ۲۰۰ مورد از دیگر اقدامات انجام یافته در سال ۱۴۰۱ است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به طرح مجموعه شهری اردبیل اشاره کرد و افزود: طرح مجموعه شهری اردبیل در شورای عالی شهرسازی و معماری تائید شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد و بازنگری طرح جامع پارس آباد در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

وی گفت: مطالعات بازنگری طرح جامع شهرهای گرمی، بیله سوار و اصلاندوز به اتمام رسیده و در مرحله تائید در کارگروه امورزیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ابلاغ قرار دارد.

باقرزاده گفت: در خصوص طرح های جامع ناحیه مشکین شهر با پیشرفت ۷۰ درصد و طرح تفصیلی خلخال با رویکرد بازآفرینی بافت های ناکارآمد با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.