شناسهٔ خبر: 137241 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید در شمال شرق و شرق کشور طی ۳ روز آینده

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان این‌که طی سه روز آینده شمال شرق و شرق کشور همچنین جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: در مناطقی از  شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و بخش ‌هایی از سواحل دریای خزر نیز رگبار باران رعد و برق گاهی وزش باد شدید انتظار می‌رود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از  شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و بخش ‌هایی از سواحل دریای خزر رگبار باران رعد و برق گاهی وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رفیعی افزود: یکشنبه در دامنه های البرز شمالی، مازندران و گلستان و  دامنه های البرز جنوبی از جمله  قزوین، البرز و تهران رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی تشریح کرد: فردا در ساعات بعد از ظهر  در ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق  هرمزگان رگبار پراکنده باران رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط به تناوب تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و چهارشنبه با توجه به نفوذ جریانات خنک شمالی در غرب سواحل خزر در گیلان و شرق اردبیل بارش ها آغاز می‌شود.

به گفته رفیعی طی سه روز آینده شمال شرق و شرق کشور همچنین جنوب غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده آب‌های خلیج فارس و دریای خزر را متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم.

وی ادامه داد: تهران امروز با آسمان صاف و گاهی وزش باد همراه است که در ساعات بعد ازظهر شدید می‌شود و احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.

بیشینه دمای امروز تهران ۳۵ درجه سانتی گراد و کمینه دما فردا ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد.