شناسهٔ خبر: 137254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس شورای مسکن استان خراسان رضوی:

شهرستان خواف آماده جهش در طرح نهضت ملی مسکن است

اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي رییس شورای مسکن استان خراسان رضوی گفت: شهرستان خواف با توجه به ظرفیتها و اقدامات اثر بخش در اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده جهش بزرگی در این بخش است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار پنج شنبه شب در جلسه نهضت ملی مسکن شهرستان خواف، افزود: در زمینه زمین‌های الحاق شده برای اجرای طرح فوق اقدامات مهم و اثر بخشی در این شهرستان انجام در دست انجام است که در نتیجه آن شاهد جهش جدی در روند اجرای طرح فوق خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملکرد شهرستانهای استان خراسان رضوی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مورد ارزیابی دقیق قرار می گیرند و تاکنون اقدامات ۲۲ شهرستان این استان بررسی شده است.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام بررسی عملکرد شهرستانهای خراسان رضوی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نتیجه آن به استاندار خراسان رضوی ارائه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بر لزوم اجرای دقیق دستورالعمل های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان خواف و پرهیز از سختگیری های فراتر از قانون بعضی بخش‌ها در این خصوص تاکید کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هم اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد طرح تعریف شده در نهضت ملی مسکن خواف با پروانه های ساختمانی صادر شده تطابق نداشتند مقرر شد در یک هفته آینده این مشکل رفع شود.

وحید داعی گفت: تکمیل خدمات زیربنایی و طراحی های واحدهای ساختمانی طرح نهضت ملی مسکن در خواف از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان زمین‌های مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی پرسنل شرکت توسط این اداره تامین و طراحی و ساخت با مشارکت بین بخشی انجام می شود.

فرماندار خواف هم ضمن بیان گزارشی از آخرین وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان و مسائل و مشکلات روند اجرای آن به ویژه توجه نداشتن برخی از بانک ها به دستورالعمل ابلاغی این طرح خواستار توجه ویژه به رفع این معضل شد.

مهدی عباسپور تصریح کرد: بر اساس سیاستهای ابلاغی دولت سیزدهم و تاکیدات استاندار خراسان رضوی،تمامی دستگاه های اجرایی مربوطه میبایستی تمام تلاش خود را در خصوص تامین مسکن و اجرای موثر نهضت ملی مسکن انجام دهند.