شناسهٔ خبر: 137277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پل جدید شوراب تا پایان سال تکمیل می شود

بازدید پل شوراب مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: پل جدید شوراب تا پایان سال تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، زیویار استاندار لرستان به همراه مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان و جمعی از مسئولین استان از روند اجرای پل در حال احداث شوراب بازدید کردند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: پل شوراب که در محور اصلی خرم آباد_پلدختر قرار دارد، طی سال های اخیر برای دومین بار است که دچار خسارت شده است، یکبار در سیل ۹۸  و سال گذشته نیز دچار خسارت شد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه این پل در مسیر اصلی قرار دارد و  از اهمیت خاصی برخوردار است ، با پیگیری های لازم در سازمان راهداری عملیات ساخت این پل آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان اینکه اعتبار ساخت این پل ۳۶ میلیارد تومان است، افزود: در تلاش هستیم تا قبل از پایان سال عملیات ساخت این پل تکمیل و به بهره برداری برسد.

در ادامه  شیروانی اظهار کرد: در حال حاضر فونداسیون این پروژه انجام شده است، و پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی به مشخصات فیزیکی پل شوراب اشاره کرد و افزود: این پل ۲۲ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد د در طراحی جدید ارتفاع پل از کف زمین ۳ متر در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان با بیان به اینکه این پل در گذشته جز نقاط حادثه خیز بوده است، افزود: در نقشه های جدید پل، طراحی های لازم جهت اصلاح پیچ و قوس قائم پل در نظر گرفته شده است.