شناسهٔ خبر: 137278 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در آئین افتتاح رسمی پایانه مرزی رازی:

مرز رازی یکی از مهم‌ترین دروازه‌های ایران به ترکیه و در نهایت اروپا است

ccbb89cc-c9bd-45cc-b035-2848228889a9.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی، مرز رازی را یکی از مهم ترین دروازه های ایران سربلند به کشور همسایه ترکیه و در نهایت رو به اروپا عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عم در این مراسم با بیان اینکه اینجا یکی از دوازه های ایران زمین است گفت: خرسندم که با افتخار بگویم؛ فرزندان شما در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با ساخت سالن مسافری و تجاری پایانه مرزی رازی خوی در سه طبقه و بیش از ۸۲۰۰ متر مربع زیربنا، در مدت زمان ۳ سال، با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ( که امروز بی شک ارزشی بسیار بالاتر دارد ) توانستند افتخاری دیگر بیافرینند و خدمتی در شان مردم کشورمان ارائه دهند.

وی ادامه داد: اهمیت این پروژه فاخر وقتی دو چندان می شود که بدانیم در سال ۱۴۰۱ روزانه به طور متوسط بیش از ۵ هزار نفر از مرز رازی خوی، به عنوان پرترددترین مرز زمینی کشور تردد کردند و این روند همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مرز رازی خوی یکی از مهمترین دروازه های ایران سربلند به کشور دوست و برادر ترکیه و در نهایت رو به اروپاست و در تحقق افق مراودات ۳۰۰ میلیارد دلاری ایران و ترکیه در آینده نزدیک نقش به سزایی دارد.

آرامون افزود: این نوید را می دهم که فرزندان این دیار در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی برای فتح قله های توسعه آستین ها را بالا زده اند و امیدوارم در آینده ای نه چندان  دور در آئین افتتاح رسمی مرز زمینی کیله سردشت میزبانتان باشیم.