شناسهٔ خبر: 137311 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بیش از ۸۰ درصد معابر شهر تهران اسکن و پایش شد

اصلانزاده با توجه به لزوم ارزیابی وضعیت روسازی‌ معابر کلان شهر تهران در افزایش ایمنی و سلامت شهروندان و خودروها و نیز کاهش هزینه های نگهداری از معابر شهری، اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد در روزهای تعطیل و بدون ایجاد ترافیک در شهر تهران بیش از ۸۰ درصد معابر شهری را اسکن و پایش کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید اصلانزاده مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: دور  پنجم اسکن و پایش معابر شهری شهر تهران به درخواست سازمان مشاورفنی و مهندسی شهر تهران و همکاری موثر کارشناسان این اداره کل از ابتدای سال آغاز شد و با توجه به  اینکه معابر اصلی شهر تهران پر ترافیک است، مهندسین این دفتر با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش مضاعف موفق شدند در روزهای تعطیل اقدام به اسکن معابر شهر کنند.

اصلانزاده با بیان اینکه تا کنون ۸۰ درصد معابر شهر تهران پایش شده است افزود: این اداره کل موفق شده است در دور پنجم پایش معابر شهر تهران بیش از ۴ هزار کیلومتر-  خط را در شهر تهران (با استفاده از تجهیزات منحصربفردخود ) برداشت میدانی، تحلیل و پردازش کند .

وی ادامه داد: در این دوره ا به کارگیری توان علمی و فناورانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه برای نگهداری و روسازی معابر تهران به همراه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: معابر شهری تهران در حدود ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط است که پیش‌بینی می‌شود بزودی کار اسکن و پایش با بهره‌گیری از سامانه PMS به پایان برسد.

وی با بیان اینکه فرایند مطالعات انجام شده در شهر بزرگ تهران با پیشرفت بسیار مطلوبی همراه بوده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، اطلاعات حاصل از مطالعات مذکور در قالب گزارش‌های مدیریتی، نقشه‌های اجرایی(رویکردهای نگه‌داری جاری، پیشگیرانه، بهسازی و ...)، در مسیرهای قطعه‌بندی شده و به تفکیک مناطق ۲۲ گانه، همراه با برآورد مالی احجام عملیات نگه‌داری، طی ماه‌های آینده تهیه و پس از بارگذاری در سامانه web- GIS مدیریت روسازی معابر شهر تهران، در اختیار کارفرما قرار گیرد.

اصلانزاده در پایان گفت: با توجه به مزیت‌های اثبات شده بهره گیری از این سامانه و فناوری ، این آمادگی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی جهت پاسخگویی به نیاز فنی کلیه متولیان نگهداری راهها و معابر  اعم از شهرداریها بالاخص در کلان شهرها و آزاد راههای بخش خصوصی و ...  در سراسر کشور وجود دارد.