شناسهٔ خبر: 137338 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

وزش باد شدید در استان‌های مازندران، گلستان، تهران و سمنان

باد طوفان توفان وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر و وزش باد شدید در استان‌های مازندران و گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های البرز، تهران و سمنان خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار به تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز یکشنبه 4 تیرماه و روزهای آتی پرداخت و آسمان امروز استان‌های مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های البرز، تهران و سمنان را همراه با افزایش ابر و وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

نقشینه خاطر نشان کرد: طی سه روز آینده در ارتفاعات جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان هم رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید را انتظار داریم. 

وی افزود: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در غرب کشور به ویژه مناطق مرزی ایلام و کرمانشاه و جنوب غرب باد شدید می‌تواند همراه با خیزش گرد و خاک هم باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل باد بسیار شدید باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

نقشینه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز در ۳ روز آینده و دریای عمان از فردا تا چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد شد و دریای خزر هم طی دو روز آینده همین شرایط را دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای تهران نیز وزش باد گاهی شدید و احتمال گردوخاک همراه با رعدوبرق پیش‌بینی کرد که ارتفاعات تهران هم با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد شد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۳۴، فردا ۳۶ و سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۸ و ۴۸ درجه پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما امروز در مهرآباد نیز به ۱۹ درجه رسید.