شناسهٔ خبر: 137369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کارگروه امور زیربنایی استان کردستان انجام شد؛

بررسی الحاق اراضی به محدوده شهرهای دهگلان و کامیاران برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

کارگروه امور زیربنایی (الحاق اراضی دهگلان وکامیاران) جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان کردستان برای بررسی طرح های پیشنهادی الحاق اراضی به محدوده شهرهای کامیاران ودهگلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( کردستان)، جهانگیر الیاسی مدیر کل راه وشهرسازی کردستان گفت:  استان کردستان در بعضی از شهرها برای اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن با کمبود شدید زمین مواجه است که برای رفع این مشکل راهکارهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته که میتوان به بازنگری در طرح های جامع تعدادی از شهرها اشاره کرد.

الیاسی افزود:  تشکیل کمیته های فنی متشکل از کارشناسان ومدیران سازمان های مرتبط برای بازدید ازگزینه های مختلف (زمین پیشنهادی) وبررسی های فنی لازم برای پیشنهاد الحاق به محدوده شهرها از جمله مواردی بوده که به منظور تهیه زمین مورد نیاز نهضت ملی مسکن انجام شده ودر حال انجام است.

وی خاط نشان کرد: جلسه امروز کارگروه امور زیربنایی نیز برای بررسی اراضی پیشنهادی در نظر گرفته شده برای الحاق به شهرهای کامیاران ودهگلان تشکیل که پس ازبررسی های لازم، زمین های پیشنهادی دهگلان مورد تصویب قرار گرفت تا پس از طرح در شورای برنامه ریزی استان وتصویب آن به منظور اقدام نهایی به شورای عالی شهرسازی ومعماری ارسال شود.

الیاسی ادامه داد: در مورد اراضی پیشنهادی کامیاران نیز مقرر شد بررسی های بیشتر با انجام بازدید توسط مدیران دستگاههای مرتبط از جمله معاون عمرانی استاندار انجام و نتیجه درجلسات بعدی مطرح شود