شناسهٔ خبر: 137377 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد

جلسه شهر فرودگاهی دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب با حضور مدیران کل مرتبط و نمایندگان ارگان‌های نظامی و انتظامی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دومین جلسه کارگروه عفاف و حجاب با حضور مدیران کل مرتبط و نمایندگان ارگان های نظامی و انتظامی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد.

اعضای کارگروه عفاف و حجاب در راستای وظیفه راهبری، نظارت و سنجش اثربخشی سیاست‌های فرهنگی و راهبردی عفاف و حجاب در این جلسه  به بررسی کیفیت اجرای مصوبات پرداختند. در ابتدا درباره دستور جلسه توضیح داده شد و در ادامه به اقداماتی که در جلسه قبل در حوزه عفاف و حجاب مصوب شده گزارشاتی از سوی اعضا ارائه an.

در این جلسه بررسی گزارش ادارات کل در خصوص شرح وظایف ابلاغی مربوط به دستورالعمل و منشور عفاف و حجاب، رعایت کارکنان در حوزه عفاف و حجاب که طبق گزارشات ارائه شده از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است از جمله موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت. 

از سوی دیگر وضعیت غرفه داران در ترمینال ها با نظارت ناظران مطلوب ارزیابی شد و در گزارش نمایندگان پلیس و سپاه فرودگاه میزان بی حجابی مسافرین کاهش محسوسی داشته است. 

در این جلسه همچنین مصوب شد، طی نامه ای از سازمان هواپیمایی کشوری خواسته شود که آژانس های مسافرتی و سامانه های بلیط فروشی مجازی را موظف نماید قبل از فروش بلیط به مسافر در خصوص لزوم رعایت حجاب اطلاع رسانی لازم انجام شود. 

از دیگر مصوبات این جلسه طراحی بروشورهای تبلیغاتی با موضوع عفاف و حجاب در تاکسی های فرودگاه، انجام تبلیغات محیطی در مسیرهای منتهی به ترمینال ها با به گزارش روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)مضامین عفاف و حجاب، استفاده از ظرفیت های گروه های فرهنگی در سالن‌های ترمینال ها به منظور تبیین حجاب در میان مسافران، آموزش های امر به معروف و نهی از منکر در میان کارکنان به منظور تربیت مربی و ارتقای سطح کیفی شهر فرودگاهی است.