شناسهٔ خبر: 137388 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

نصب ۴ دستگاه بازوی بارگیری دریایی با استفاده از توان و دانش ایرانی در مجتمع بندری انزلی

بندر انزلی معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی تعداد چهار دستگاه بازوی بارگیری دریایی (loading arm) با استفاده از توان داخلی در مجتمع بندری انزلی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی نیکوکار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی تعداد چهار دستگاه بازوی بارگیری دریایی (loading arm) با استفاده از توان داخلی در مجتمع بندری انزلی خبر داد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان ادامه داد: صبح امروز مراحل نصب این چهار لودینگ آرم ثابت با طراحی و نظارت  اداره کل تامین و مهندسی سازمان و همکاری معاونت فنی و مهندسی اداره کل در اسکله های دولفین مجتمع بندری انزلی آغاز شد.

نیکوکار با اشاره به اهمیت و مزیت این دستگاه ها، افزود: در جهت تسریع انتقال فرآورده های نفتی از کشتی به خطوط انتقال و مخازن ذخیره، این دستگاه ها نصب گردید و مکانیزم آن به اینگونه است که بصورت اتوماتیک و قابل کنترل، خطوط لوله های انتقال فرآورده های نفتی به مانیفولد کشتی متصل می شود و امکان بارگیری یا تخلیه با سرعت بالا و ایمن را فراهم می سازد.

وی با بیان اینکه این چهار دستگاه لودینگ آرم با صد در صد توان و دانش داخلی کشور ساخته شده است، خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان و دانش بومی شاهد صرفه جویی یک میلیون یورویی در این بخش بودیم.

نیکوکار در مورد توان کاری این دستگاه ها، اذعان داشت: هر کدام از آنها توان تخلیه و یا بارگیری ۳۰۰ متر مکعب در ساعت را دارد.