شناسهٔ خبر: 137409 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران؛

برقراری ۱۱۲ پرواز بدون تأخیر در عملیات رفت حجاج به سرزمین وحی

فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات رفت پروازهای حج گفت: ۳۷۷ پرواز رفت و برگشت به جده و مدینه از ۲۱ ایستگاه پروازی ثبت شد که ۱۱۲ پرواز بدون تأخیر و ۶۰ پرواز نیز با تعجیل صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شمش الدین فرزادی پور مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه چهارم تیرماه در نشست خبری، ضمن خیرمقدم به اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص پروازهای حج ۱۴۰۲ خدا را شاکریم که به مجموعه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توفیق داد که به‌عنوان خادم زائران بیت الله، با تلاشی وصف ناپذیر پروازهای حج را در مرحله رفت با موفقیت انجام دهد.

فرزادی پور با قدردانی از کلیه عواملی که در این عملیات وسیع، هما را یاری کردند و با تمام وجود تلاش کردند، عملیات رفت را موفق دانست و ابراز امیدواری کرد در عملیات برگشت نیز خدمت‌رسانی به حجاج ادامه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: از مقام عالی وزارت که در این راستا به صورت شبانه روزی تلاش می کردند و عملیات حج را به صورت ویژه  پیگیری می‌کردند سپاسگزارم.

وی همچنین ضمن تشکر از همکاران حمل و نقل هوایی از جمله سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همه کسانی که در این راستا تلاش کردند، افزود: خوشبختانه پروازها را در فضایی آرام برقرار کردیم و ۳۷۷ پرواز رفت و برگشت به جده و مدینه از ۲۱ ایستگاه پروازی ثبت شد که در این میان۸۷ هزار و ۶۱۹ نفر جابه‌جا شدند.

به گفته فرزادی پور ۱۱۲ پرواز بدون تأخیر،۶۰ پرواز با تعجیل که با توجه به فراهم شدن فضای مناسب و هماهنگی های لازم انجام شد و در مجموع میانگین تاخیرات ۴۸ دقیقه بوده است که عمده این تأخیرات به چند پرواز خاص بر می‌گردد که با رخداد نقص فنی خارج از ایستگاه مواجه شدند و برای تعمیر زمان‌بر شد اما به فضل الهی تأخیرات قابل پیش بینی را نیز مدیریت کردیم.

وی با اشاره به اضافه کردن دو ایستگاه پروازی در قشم و چابهار به زحمات مجموعه مراقبت پرواز کشور اشاره کرد و گفت: در طول عملیات رفت حجاج، این مجموعه در کنار ما بودند و از همراهی حداکثری این عزیزان برخوردار بودیم.

فرزادی پور با بیان اینکه حج همدلی و کنار هم بودن را به ارمغان می آورد، گفت: در خصوص سوختگیری با توجه به پیش‌بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، به چالش خاصی برخورد نکردیم و تعدادی از هواپیما ها که نیاز بود، در مدینه و جده سوخت گرفتند و نسبت به سنوات گذشته همراهی بیشتر بود، لذا مشکلی از بابت سوختگیری نداشتیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد: برای سال آینده به دنبال فعال کردن فرودگاه طائف هستیم و با توجه به بررسی های سازمان حج و زیارت پروازها می تواند به طائف منتقل شود و زائران یک روز بیشتر فرصت پیدا می‌کنند که به اعمال زیارتی برسند.

وی ادامه داد: عملیات رفت ۳۰ روز به طول انجامید و عملیات برگشت حجاج ۲۱ روز طول می‌کشد که این اختلاف چند روزه با  فشردگی زمانی مواجه می‌شود و باید با افزایش پروازها آن را جبران کنیم، بنابراین در عملیات برگشت تعداد پرواز را بالا می بریم.

فرزادی پور اظهار کرد: ۱۱ فروند هواپیما بایستی عملیات برگشت انجام دهد و مدیریت آن با مجموعه برنامه ریزی ماست که ممکن است در یک روز ۲۱ پرواز هم صورت بگیرد.

وی با اشاره به عدم نارضایتی مسافران در مرحله پروازهای رفت حج گفت: این حجم از پرواز با محدودیت های خاصی که در کشور است به خوبی و ایمن انجام شد که چیزی شبیه معجزه است.

رییس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) در خاتمه یادآور شد: پس از پرواز های حج، ایام اربعین و پروازهای مربوط به سفر عتبات عالیات در پیش است که کار سنگینی است و امیدواریم تعداد پروازهای اربعین را افزایش دهیم.