شناسهٔ خبر: 137420 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

هشدار رگبار، رعدو برق و سیلاب در۳ استان جنوبی/افزایش دما در نوار شمالی

گرد و خاک کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام رگبار و رعدوبرق در ۳ استان جنوبی کشور و احتمال سیلاب در آنها نسبت به افزایش دما در استان‌های شمالی هشدار داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز و فردا در برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و گردوخاک پیش‌بینی شده است. شدت بارش در این استان‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان، شمال و شرق هرمزگان است که این شرایط با آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات شمالی هرمزگان، رگبار و رعدو برق رخ می‌دهد. همچنین طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده پیش بینی شده است.

نقشینه نسبت به وزش باد شدید طی دو روز آینده در برخی مناطق شرق و شمال شرق به ویژه منطقه زابل هشدار داد و افزود: دمای هوای امروز در نوار شمالی افزایش می‌یاید.

وی توضیح داد: دمای هوا طی امروز و فردا در تهران صاف است. امروز غبار صبحگاهی و فردا وزش باد شدید همراه با افزایش دما در پایتخت پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه، بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۵، فردا ۳۷، چهارشنبه ۳۸ درجه می‌شود و کمینه دمای امروز تهران نیز ۲۰ درجه بالای صفر ثبت شد.