شناسهٔ خبر: 137432 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل ونقل جاده ای مسافر بررسی شد؛

تخلفات استعلامی ۶ شرکت حمل ونقل عمومی ناوگان جاده ای مسافر استان قم

خبر رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: طی جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات صنفی شش شرکت حمل ونقل ناوگان عمومی مسافر استان قم، یک شرکت به تعطیل یکماهه و ۴ شرکت به پرداخت جریمه نقدی محکوم وتخلفات یک شرکت احراز نشد

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، هادی عموسلطانی رئیس اداره حمل ونقل مسافر این اداره کل از رسیدگی به تخلفات استعلامی شرکتهای حمل ونقل جاده ای مسافر استان قم خبر داد.

وی افزود: طی برگزاری جلسه کمیسیونی ویژه، نسبت به بررسی  تخلفات صنفی  شش شرکت حمل ونقل ناوگان عمومی جاده ای مسافردر استان قم اقدام شد.

عموسلطانی با بیان این موضوع که جلسه کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات استعلامی شرکتهای حمل ونقل جاده ای مسافر درمحل پایانه مسافری کوثر تشکیل شد، گفت: این جلسه با حضور معاون حمل ونقل، روسای ادارات حقوقی و مسافر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان و مدیران عامل شرکتهای حمل ونقل مسافر برگزار شد.

وی ادامه داد: پس ازبررسی تخلفات استعلامی شش شرکت و استماع ادله مدیران عامل آنها، نسبت به تعطیلی یک شرکت وپرداخت جریمه نقدی توسط چهار شرکت دیگر، رای داده شد.

رئیس اداره حمل ونقل مسافر راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخصوص بررسی تخلفات استعلامی دیگر شرکت حمل ونقلی مسافرطی این جلسه اظهار کرد: نظر به ارائه ادله متقن و شواهد کافی توسط مدیر عامل، کمیسیون رای به عدم احراز تخلفات استعلامی شرکت مذکور داد.

عموسلطانی دربخش دیگری ازاین خبر به غالب تخلفات استعلامی شرکتهای حمل ونقل مسافرپرداخت و عنوان کرد: غالب این تخلفات که تخطی از ضوابط و مقررات صنفی است، شامل : صدور صورت وضعیت آفلاین( غیر برخط)، دریافت وجه اضافه( جهت صدور بلیط)، صدور صورت وضعیت دستی و... می شود.

وی با یادآوری این مهم که بخش قابل ملاحظه ای از تخلفات صورت گرفته توسط نظار و کارشناسان حوزه اداره مسافر، رصد و جهت رسیدگی اطلاع رسانی می شوند، تصریح کرد: با عنایت به استقرار دائم کارشناسان این اداره درپایانه مرکزی شهرستان قم( کوثر)، نحوه ارائه خدمات موضوعه توسط شرکتهای حمل ونقل مسافر به صورت شبانه، روزی رصد و پایش می شوند.

عموسلطانی ادامه داد: بخش دیگری از تخلفات استعلامی نیز، توسط اکیپهای سیار کنترل دروازه ای ناوگان عمومی اداره متبوع، رصد و مورد بررسی قرار می گیرند.

وی درخاتمه ضمن اعلام آنکه سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها درتمامی اوقات شبانه روز آماده دریافت و ثبت پیشنهادات، شکایات و... می باشد، تاکید کرد: بی تردید نظارت مردمی، بخصوص کاربران گرامی بر رفتار ترافیکی رانندگان، ناوگان، شرکتهای حمل ونقلی و...نقشی موثر در سلامت چرخه حمل ونقل جاده ای و نحوه ارائه خدمات موضوعه دارد.