شناسهٔ خبر: 137437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

ارتقا فرهنگ ترافیکی موتورسواران و عابرین برای کاهش حوادث ترافیکی ضروری است

گلستان رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برای کاهش حوادث ترافیکی و تصادفات جاده ای موتورسواران و عابرین پیاده، ارتقای فرهنگ ایمنی این دو گروه آسیب پذیر را به شکل جدی پیگیری و دنبال می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، شاهین تفتیک رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: برگزاری همایش ها و گردهمایی های ارتقای ایمنی رانندگی برای موتورسواران و عابرین پیاده، اهدای کلاه ایمنی، رفع نقص سیستم های روشنایی آنها و نصب شبرنگ در بدنه موتورسیکلت ها از جمله برنامه هاست.

به گفته وی، تهیه موشن گرافی ، کلیپ های کوتاه و اینفوگرافی ها نیز برای آگاه بخشی و ارتقای فرهنگ ترافیکی موتورسواران و عابرین پیاده انجام می شود.

تفتیک با اشاره به اینکه ۵۳ درصد تصادفات جاده ای استان معادل ۱۸۹ نفردر سال گذشته به موتورسواران و عابرین پیاده اختصاص داشته، گفت: در کنار اقدامات فرهنگی و آموزشی و مهندسی ترافیک ، توجه به بحث کنترل و نظارت دستگاه های ذی صلاح و تقویت اعمال قانون توسط پلیس راه کاهش حداکثری تصادفات این قشر از جامعه آسیب پذیررا شاهد خواهیم بود.