شناسهٔ خبر: 137448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی ۳۴۰ واحد مسکونی در شهر برازجان

جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان گفت : عملیات اجرایی ۳۴۰ واحد مسکونی شهر در برازجان آغاز شد و ۳۰۰ واحد دیگر در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بوشهر زهرا هوایی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در جلسه شورای مسکن شهرستان دشتستان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون با تلاش و پیگیرهای مستمر همه مسئولین مرتبط در ۷ شهر این حوزه زمین تامین شده است.

هوایی بیان کرد: خانه دار کردن مردم یکی از برنامه های مهم و اصلی دولت بوده و در این خصوص مجموعه راه و شهرسازی به عنوان دستگاه تخصصی تمام تلاش خود را در تحقق این امر به کار خواهد بست تا چالش های پیش رو برداشته شود.

وی افزود: عملیات اجرایی ۳۴۰ واحد مسکونی در شهر برازجان آغاز شد و ۳۰۰ واحد دیگر نیز مورد بررسی قرار گرفت.

هوایی همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه ۹۶ واحدی شهر برازجان را قابل توجه دانست و افزود: با عنایت به اینکه  در این پروژه تسهیلات به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته هر چه سریعتر بتوانیم ساخت این واحدها را به اتمام برسانیم.

احمد بنافی فرماندار دشتستان نیز بیان کرد: با توجه به عدم تعادل در بازار مسکن و همچنین نرخ خرید و اجاره، دولت اقدام به ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نمود، که در این طرح عده کثیری میتوانند خانه دار شده و از این طرح بهره ببرند.

بنافی ضمن ابراز خرسندی از وضعیت شتاب این طرح در حوزه دشتستان افزود: با توجه به افزایش تسهیلات بر روی این واحدها انتظار می رود عملیات اجرایی و پیشرفت فیزیکی این واحدها با شتاب بیشتری پیش رود.

فرماندار دشتستان واگذاری زمین رایگان به فرزند سومی ها(مطابق بخشنامه ابلاغی) و ۴ فرزند زیر ۲۰سال را یکی از طرحهای بزرگ این دولت بر شمردند و افزود: اهمیت اجرای سیاستهای ابلاغی می تواند مشوق خوبی جهت رشد جوانی جمعیت باشد و تلاش همه مسئولین مرتبط را جهت همکاری در تامین زمین و همچنین مساعدت در بحث آماده سازی این اراضی را خواستار شدند.

وی ابراز امیدواری کرد که در هفته های آتی بتوانیم شاهد ادامه  روند واگذاری به فرزند سومی ها در شهرستان  دشتستان باشیم.

بنافی در پایان این نشست گفت: بحث تامین مسکن بحث بسیار مهمی بوده که می بایست در این خصوص تسهیلاتی فراهم نمود،که این موضوع هر چه سریعتر تحقق یابد.