شناسهٔ خبر: 137473 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت و تکمیل ۲۰ پروژه توسط راه و شهرسازی استان قم در بافت های فرسوده

آسفالت معابر بافت فرسوده قم سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در طول سال های اخیر ۲۰ پروژه بافت فرسوده قم در قالب بازآفرینی شهری عملیاتی شده است که از پیشرفت فیزیکی متغیر ۷۰ تا ۱۰۰ درصد برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی سرپرست  اداره کل راه و شهرسازی استان قم اظهار کرد: ادارات راه و شهرسازی استان ها بنا به وظایف ابلاغی و ذاتی خود و به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهریآف، در گونه های مختلف بازآفرینی از جمله بافت تاریخی، بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی تکالیفی برعهده دارند که اداره کل قم نیز در سال های گذشته در این قالب خدماتی ارائه کرده است.

وی یادآور شد: در شهر قم، یک هزار و ۵۸۷ هکتار بافت فرسوده، ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی و دو هزار و ۱۶ هکتار سکونت گاه غیر رسمی وجود دارد.

زنجیرانی پروژه های بافت تاریخی را مورد توجه قرار داد و افزود: پروژه های کفسازی محور تاریخی فرهنگی - حد فاصل آب انبار لبچال تا خانه شاکری، شاه حمزه تا پامنار، آب انبار لبچال تا بیت النور، محوطه سازی بیت النور، پامنار تا درخت پیر، مرمت شهری گذر باغ پنبه در قالب کفسازی و جداره سازی، ساماندهی فضای عمومی و محلی گذر عشقعلی، ساماندهی امتداد محور امامزاده شاه حمزه تا پامنار از پروژه های تکمیل شده این اداره کل در بافت تاریخی شهر قم بوده است.

وی افزود: در سکونت گاه های غیر رسمی قم نیز پروژه هایی از جمله اجرای درمانگاه امام علی النقی (ع) در محله شادقلی خان، توسعه و تکمیل مرکز جامع سلامت خازنی در محله شیخ آباد، احداث درمانگاه امام حسین و احداث پروژه مدرسه فاطمیه- انارستان در شهرک فاطمیه، احداث اسکلت ساختمان الحاقی مدرسه سبز شادقلی خان(زمین قاسمیان)، بهسازی و اجرای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری قم که در سال های گذشته تکمیل و به دستگاه بهره بردار تحویل شده است.

زنجیرانی گفت: احداث مدرسه شیخ آباد در خیابان شیخ آباد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد از پروژه های در دست اقدام اداره کل در سکونتگاه های غیر رسمی است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار کرد: احداث مدرسه ثامن الحجج در خیابان آذر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، احداث کلانتری شماره ۱۳ در محله خاکفرج با ۴۵ درصد پیشرفت و احداث درمانگاه پیامبر اکرم(ص) در محله نوبهار با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی از جمله پروژه های در حال احداث و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در بافت فرسوده است.