شناسهٔ خبر: 137509 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته ویژه تامین سوخت برای سفرهای اربعین حسینی ۱۴۰۲

نفیسی دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل اولین جلسه کمیته ویژه برای پیگیری تامین سوخت مورد نیاز ناوگان و خدمات برای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا نفیسی رییس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل و دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین از تشکیل اولین جلسه کمیته ویژه برای پیگیری تامین سوخت مورد نیاز ناوگان و خدمات برای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

نفیسی در این جلسه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته حمل و نقل و سوخت، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع مدیریت تأمین سوخت مورد نیاز ناوگان عمومی، خودروهای خدمات‌رسان و موکب‌ها و همچنین سایر خودروها در ایام طرح اربعین،‌ به ضرورت مدیریت تعیین جایگاه‌های سیار، سهمیه و قیمت سوخت اشاره کرد و از تمامی اعضای جلسه خواستند که فهرست نیازمندی‌های خود را برای برنامه ریزی و تخصیص سوخت و انعکاس به ستاد مرکزی اربعین به دبیرخانه کمیته اعلام کنند.

وی در ادامه از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا نسبت به اعلام مسیر تردد ناوگان داخلی و همچنین ناوگان خارجی ورودی به کشور اقدام کند تا با پیش‌بینی جایگاه‌های سوخت، از مواجه شدن با کمبود احتمالی آن خودداری شود.

دبیر کمیته حمل و نقل و سوخت اضافه کرد: مدیریت باید به نحوی انجام شود که از سوء استفاده احتمالی و قاچاق سوخت جلوگیری به عمل آمده و با تنظیم قیمت سوخت شاهد خدمات‌رسانی شایسته‌تری به زایران و هموطنان باشیم.