شناسهٔ خبر: 137551 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی سه ماهه سال جاری رقم خورد؛

رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش ۳۵۸ درصدی صادرات کالا در بنادر مازندران

تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر شرق استان هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری اعلام‌کرد: طی این مدت همچنین صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار در مجموع از رشد ۳۵۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، سعید کیا کجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به رشد ۳۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر تابعه اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری اعلام‌کرد: طی این مدت همچنین صادرات کالا از بنادر نوشهر و فریدونکنار در مجموع از رشد ۳۵۸ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران در تشریح عملکرد بنادر تابعه اداره کل در سال جاری افزود: در بخش ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری از رشد ۳۳ درصدی برخوردار بوده است. 

کیاکجوری با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این بنادر و بهره‌گیری از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی ، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم کنند.

گفتنی است، محصولات کشاورزی، مواد معدنی و مواد غذایی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات،کاغذ و مقوا، چوب و تخته از عمده‌ترین کالاهای وارداتی به این بنادر طی سه ماهه نخست امسال بوده است.