شناسهٔ خبر: 137553 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی باشماق:

ظرفیت تردد روزانه ۵۰ هزار زائر در مرز باشماق فراهم می‌شود

کردستان مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان گفت: تمهیدات لازم برای تردد روزانه ۵۰ هزار زائر در ایام اربعین از این مرز فراهم می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان) حمیدرضا عبدالملکی اظهار کرد: مرز باشماق مریوان همواره پذیرای تعداد زیادی از گردشگران سیاحتی، سلامت و هم چنین در امر ترانزیت کالا در کشور با اهمیت است. وی افزود: از سال گذشته نیز ، این مرز به عنوان مرز رسمی جهت تردد زائران اربعین انتخاب شد.

مدیرپایانه مرزی باشماق با بیان اینکه ایجاد زیر ساخت های لازم در مرز باشماق جهت میزبانی از زائران اربعین در حال بررسی و انجام است ، خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه طرح توسعه مرز باشماق از قبل در دستور کار گرفته لذا کارشناسان در تلاش هستند طرح جامعی برای توسعه مرز باشماق و هم چنین ساماندهی زیر ساخت ها در مرز در ایام اربعین شکل گیرد تا از انجام اقدامات بیهوده خودداری شود.

عبدالملکی تاکید کرد: فرصت زیادی تا زمان اربعین حسینی باقی نمانده بنابراین برخی از امکانات به صورت سیار نصب می شود. وی گفت : مکان های مشخصی برای استقرار اکیپ‌های امدادی درمانی و خدماتی در نظر گرفته شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرپایانه مرزی باشماق اذعان کرد: بر اساس تمهیدات و امکانات در نظر گرفته شده، ظرفیت پذیرش روزانه ۵۰ هزار زائر در مرز باشماق فراهم می شود.

عبدالملکی تعداد گیت های عبور و مرور را ، مهم ترین بخش زیر ساختی در ایام اربعین دانست و اضافه کرد: تعداد کافی گیت ها نقش تعیین کننده ای در خصوص کاهش حجم شلوغی در ایام اربعین خواهد داشت.

وی گفت: در همین راستا امسال برای رفاه بیشتر زائران، تعداد گیت های این مرز با نصب ۱۰ گیت دیگر ، به ۳۴ عدد افزایش می یابد که از این تعداد ۶ گیت تجاری و مابقی مسافری خواهد بود.