شناسهٔ خبر: 137602 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

اختلال در ترددهای دریای عمان

موج دریای طوفانی هشدار دریایی سازمان هواشناسی کشور نسبت به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر که موجب اختلال در ترددهای دریای عمان می‌شود، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه افزایش سرعت وزش باد( تقویت باد جنوب شرقی) و افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر از اواخر وقت سه‌شنبه تا اواخر وقت شنبه موجب افزایش سرعت وزش باد (بویژه باد جنوب شرقی) تا محدوده ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج بین ۲ تا ۳ متر در سواحل استان سیستان و بلوچستان (با تاکید بر نواحی شرقی دریای عمان) می‌شود.

این سامانه از امروز سه‌شنبه ششم تیرماه تا روز شنبه هفته آینده دریای عمان و منطقه ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خطر غرق شدن شناگران و غواصان در این شرایط جوی وجود دارد.

با توجه به افزایش 3 متری امواج، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی وقفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل وجود دارد.

سازمان هواشناسی بر اجتناب از فعالیت های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی به ویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل تاکید کرد.