شناسهٔ خبر: 137645 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

وظیفه محققان گزینش، جذب نیروهای توانمند و متعهد است

کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: وظیفه هنرمندانه محققین گزینش، هدایت و جذب نیروهای توانمند و متعهد در دستگاه‌های دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در آیین افتتاحیه دوره آموزشی یک روزه " کارگاه عملی تحقیق" ویژه گزینشگران سازمان‌ها و شرکت‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی گفت: محققین هسته های گزینش برای احراز صلاحیت افراد در چارچوب حاکمیت قانون باید ضوابط و معیارهای گزینشی را رعایت کرده و با دقت نظر و ظرافت تحقیقات میدانی و مصاحبه ای با افراد را برای تصمیم‌گیران اصلی فراهم کنند.

کیانپور با بیان اینکه گزینش حیات و اساس را برای هر سازمانی فراهم می کند خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های هر سازمان دولتی جذب نیروهای توانمند و متعهد است که باید برای اداره امور جذب سیستم شود که این شرایط جذب و گزینش در هر رده شغلی شرایط خاصی دارد.

وی افزود: یک کارمند سازمان دولتی ۳۰ تا ۳۵ سال از عمر خود را در یک سازمان سپری می‌کند که باید جذب، به کارگیری و گزینش به گونه‌ای باشد که در مراحل جذب ابتدایی تحقیقات جامع در چارچوب قانون و معیارهای گزینش انجام شود تا سازمان و حاکمیت از جذب آن فرد متضرر نشود.

کیانپور با بیان اینکه محققین هسته های گزینش وظیفه سنگینی بین خدای خود و رعایت قوانین گزینشی بر دوش دارند تصریح کرد: محققین گزینش باید تمام تلاش خود را به کار گیرند از میان تمام داوطلب‌های استخدامی بهترین فرد را جذب مجموعه کننند که بتوان ضمن متعهد بودن به شعائر اسلامی از پس انجام وظایف محوله هم برآید تا دولت هم متضرر نشود.

وی افزود: در مراحل گزینش مصاحبه اقرار فرد و تحقیق عدم اقرار فرد است پس گزینشگران باید ضمن بررسی عملکرد سیاسی و اعتقادی برای احراز صلاحیت در چارچوب حاکمیت قانون باشد و صلاحیت ها در حیطه ضوابط و معیارهای گزینشی مورد ارزیابی قرار گیرند.

کیانپور اضافه کرد: تحقیق و مستندات جمع‌آوری شده باید آنقدر محکم باشد در صورت اعتراض و شکایت به رای گزینش نیازی به بررسی مجدد نباشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که در جمع گزینشگران سازمان‌ها و و شرکت‎های تابعه وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: در گزینش نباید انگیزه خدمت را از افراد کار بلد و نخبه در جامعه سلب کرد و  باید به گونه‌ای این افراد را هدایت کرد تا بدون  هیچ دغدغه‌ای متعهدانه به کشور خدمت کنند و  میبایست قدر نخبه‌های کشور را بدانیم.

وی با بیان اینکه یکی از زمینه‎ های تحقیق در به کارگیری مدیران و انتصاب افراد در جایگاه‌های مدیریتی کشور است گفت: در بررسی و تحقیق از این افراد باید از مدیران همتراز و مدیران فعلی به عنوان بخشی از منابع مورد وثوق استفاده کرد و نظرات این افراد در انتصاب‌های بعدی با شناختی که از آن فرد دارند به عنوان یک اساس جدید می‌تواند راهگشا باشد.