شناسهٔ خبر: 137646 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

برگزاری ۶ کارگاه عملی تحقیق ویژه محققین گزینش سازمان‎‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

شهبازی گزینش مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی گفت: با هدف یک برنامه راهبردی مشخص برای هیات‌های گزینش که لازمه دستیابی به گزینشی عالمانه، هوشمندانه و دقیق است برنامه‌ریزی شده است طی امسال ۶ کارگاه علمی تحقیق برای محققین هسته های گزینش سازمان ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مهدی شهبازی مدیر کل هیات مرکزی گزینش وزارت راه شهرسازی در نخستین دوره آموزشی کارگاه علمی تحقیق ویژه محققین هسته های گزینش سازمان‎ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی که با حضور مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و به میزبانی این شرکت برگزار شد گفت: جمله معروفی است که می‌گوید هزاران ساعت دوره آموزشی نمی‌تواند یک جذب غلط را جبران کند. وقتی جذب و به کارگیری نیرویی به اشتباه روی دهد دیگر هیچ اقدامی نمی‌تواند اثر بخش باشد و بار سنگینی را بر دوش دولت اضافه کرده است.

شهبازی ادامه داد: در جذبی که نیروی کار متناسب با شرایط و نیازهای سازمان نباشد هم برای فرد و هم برای دیگر کارکنان ایجاد بی‌انگیزگی خواهد کرد و اینجاست که وظیفه تحقیق و گزینشگری صحیح مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات و بررسی‌هایی که توسط محققین و مصاحبه کننده‌ها جمع‌آوری می‌شود می‌تواند بر روی نظر تصمیم‌سازان موثر باشد گفت: نگاه گزینش نگاه مچ‌گیری نیست بلکه نگاه پیشگیرانه دارد و نباید در طول خدمت کارکنان منتظر رسیدن خبر باشند بلکه باید افراد را به طور مستمر و همه ساله در جریان گزینش قرار دهند.

شهبازی با اشاره به یکی از کارکردهای گزینش گفت: گزینشگران باید با رصد و تحقیق از کارکنان به نیروهای توانمند و متعهد توجه ویژه ‌داشته و آنها را شناسایی کرده و در زمان‌های مناسب از وی برای انتصاب در پست‌های مدیریتی استفاده کرده و جانشین پروری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.