شناسهٔ خبر: 137655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اعلام کرد؛

صدور بیش از ۱۶۸ هزار برگ بارنامه حمل کالا در استان قزوین طی بهار امسال

ناوگان حمل و نقل کالا معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۶۸هزار و ۵۶ برگ بارنامه حمل کالا برای ناوگان حمل و نقل جاده ای در این استان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، رضا پردل معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: این تعداد بارنامه با رشد ۱.۳۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای ۲میلیون و ۵۴۹هزار و ۲۰۶تن بار صادر شده است.

وی با بیان اینکه حمل کالا نیز طی این مدت ۲.۶۱درصد رشد داشته است، اضافه کرد:قزوین به واسطه قرار داشتن در مسیر پراهمیت ترانزیتی و به عنوان یکی از قطب های مهم تولید کالا جایگاه مهمی در حوزه حمل و نقل دارد و جابه جایی کالا از اولویت های ویژه آن است.

پردل در ادامه از انجام ۳۶ بازدید از پایانه بار و مراکز عمده حمل بار در این استان طی۳ماه گذشته خبر داد و اضافه کرد:در این مدت با برگزاری جلسات کمیسیون های ویژه حمل و نقل، ۳پرونده تخلف در کمیسیون ماده۱۱ویژه رانندگان و ۱۹پرونده در کمیسیون ماده۱۴  ویژه مالکان ناوگان مورد رسیدگی قرار گرفت.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: مردم نیز می توانند شکایات و انتقادات خود را از ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها انعکاس دهند تا موضوع در این کمیسیون ها مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته پردل، بهار امسال ۶۵۵ شکایت از ناوگان حمل و نقل توسط کارشناسان حمل و نقل بار این اداره کل پاسخگویی شد که این میزان پاسخگویی نسبت به بهار سال گذشته ۱۴درصد افزایش داشته است.

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد:در حال حاضر برای ۱۳هزار و ۴۳۷راننده ناوگان حمل و نقل کالا و ۱۱هزار و ۳۹۳ ناوگان این بخش، کارت هوشمند صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب  ۵.۵۵ و ۷.۸۹درصد رشد داشته است.

پردل با بیان اینکه داشتن کارت هوشمند لازمه فعالیت رانندگان ناوگان حمل و نقل برون شهری است، افزود:کارت هوشمند با ضریب امنیتی بالا امکان ذخیره اطلاعات، شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می کند.