شناسهٔ خبر: 137664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام فاز تشخیص نقاط پر حادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان

منصورکیایی.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از انجام فاز تشخیص و آنالیز نقاط پر حادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی احسان منصورکیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از انجام فاز  تشخیص و آنالیز نقاط پر حادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: تهیه راهکارهای اجرایی رفع نقاط پر حادثه هر سه سال یک بار در کشور مورد بررسی، بازبینی و پالایش قرار می گیرد و اطلاعات تصادف در بازده زمانی سه ساله از مراجع قانونی جمع آوری می شود.

وی افزود: بعد از جمع آوری اطلاعات و تصویب آن در  کمیسیون ایمنی راه های کشور  داده های موجود پایش و پالایش شده و نقاط پر حادثه مجددا در جاده ها و محورهای مواصلاتی مشخص می گردند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به اینکه نقاط پر حادثه به نقاطی گفته می شود که با توجه به وضعیت جاده متغیر می باشند و در نقطه مشخصی ثابت نیستند گفت : به دلیل تغییراتی که در جاده ها صورت می گیرد هر سه سال یک بار این نقاط در کل کشور بازبینی و در سال ۱۴۰۱ نیز نقاط پر حادثه در استان سمنان مشخص شد.

منصورکیایی اظهار کرد: اثر ایمنی خودروها در کاهش تلفات و جان باختگان بر کسی پوشیده نیست و بارها پلیس راهور بر این مهم تاکید داشته و با مستندات کامل اعلام شده که تا چه حد ایمنی خودرو در میزان کشته شدن مردم در تصادفات موثر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان در ادامه، اصلاح نقاط پرحادثه را از عوامل موثر در کاهش وقوع تصادفات ترافیکی خواند و افزود: البته نقاط پرحادثه یک تعریف استانداردی دارد و ما بر این اساس دور جدید شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان را با همکاری پلیس راه آغاز نموده و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و حذف این نقاط در روند روز افزون تصادفات و واژگونی تاثیر معکوسی داشته باشیم.

منصورکیایی با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط پرحادثه‌ تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل جدید پیش‌بینی می‌کنیم که با تهیه برآوردهای ریالی و اجرای عملیات رفع نواقص  اکثر نقاط حادثه خیز استان ، ایمن سازی گردد  و در صددیم این کار را بر اساس آمار تصادفات به صورت دوره سه ساله تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اصلاح و ایمن سازی نقاط پرحادثه‌ که اکثراً از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی و نواقص هندسی است، اعتباری کلان نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و محاسبه دقیق نقاط پرحادثه‌ به بهترین نحو تدوین شده و اجرای آن منجر به کاهش تصادفات جاده ای به صورت محسوس خواهد شد اما انتظارمان از همه مسئولان این است که به این دستورالعمل که حاصل کار کارشناسی و بر مبنای استانداردهای دقیق جهانی است، احترام بگذارند و با هم افزایی خود ما را در این موضوع همراهی کنند.

منصورکیایی در پایان با اشاره به اینکه ۶۶ نقطه پر حادثه در استان سمنان وجود دارد خاطر نشان کرد: بیشترین نقاط پر حادثه استان سمنان در محورهای سمنان_ سرخه_ گرمسار_ آرادان و محور سمنان_ مهدیشهر قرار دارند.