شناسهٔ خبر: 137667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین:

۷۳۵ پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین صادر شد

بارهای ترافیکی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:در سه ماه گذشته ۷۳۵ فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی از سوی این اداره کل صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری پور گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین توسط پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک صادر می شود.

وی اضافه کرد: طی این مدت ۸بازدید نیز از روند صدور پروانه و عبور بارهای ترافیکی از راه های این استان انجام شده است.

معیری پور ادامه داد: بارهایی با مشخصات خارج از استانداردهای عادی و معمول به علت تفاوت مقادیر آن و در جهت جلوگیری از سوانح برای عبور در شبکه راه های کشور باید پروانه عبور داشته باشند.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد این اداره کل در حوزه ایمنی وترافیک اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۸۵گشت کنترل اضافه تناژ بار و عدم صحابت بارنامه و همچنین ۲۱مورد گشت کنترل حمل مواد خطرناک توسط کارشناسان حوزه ایمنی و ترافیک انجام شده است.

به گفته معیری پور در سال جاری با اجرای طرح های فرهنگی در روستاها و مدارس واقع در حاشیه راه، ۱۹۰ کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت و ۵۷۰ قلم لوازم فرهنگی با محتوای آموزش ایمنی و ترافیک بین دانش آموزان این مناطق توزیع شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خاطرنشان کرد:طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۸هزار و ۵۶۸وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی این استان مراجعه کردند که ۱۵هزار و ۲۰۱ دستگاه با قبولی در معاینات موفق به دریافت گواهی معاینه فنی شدند.

معیری پور افزود: در حال حاضر پنج مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در این استان فعالیت می کنند که در سال جاری تاکنون ۱۵ بازدید از فعالیت آنها انجام شده است.