شناسهٔ خبر: 137679 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی:

عملیات اجرایی لایروبی بندر نوشهر از نیمه دوم امسال آغاز می‌شود

حسن بیک محمدلو معاون برنامه‌‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ شناورهای ما باید دسترسی ایمن و قابل اطمینانی برای آمد و شد به بنادر داشته باشند و به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی آماده آغاز عملیات اجرایی لایروبی بندر نوشهر در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حسن بیک محمدلو عضو هیئت عامل  و معاون  برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی همراه با جمعی از مدیران ستادی از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید و از رشد عملکرد بیش از ۳۰ درصدی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان مازندان در سه ماهه نخست امسال در بخش تخلیه و بارگیری انواع کالاها قدردانی کرد.

 معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این عملکرد در راستای استراتژی سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه فعالیت های دریایی و بندری در بنادر شمالی کشور و تقویت سیاست همسایگی جمهوری اسلامی در زمینه اقتصاد دریامحور تعریف می‌شود و با توجه به تحولاتی که در کشورهای حوزه شمال دریای خزر اتفاق افتاده است، انتظار داریم که ترافیک بار بیش از گذشته افزایش داشته باشد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بخش دیگری از این سفر و بازدید، به رسیدگی به امور منابع انسانی و مسائل حوزه مالی سازمان بنادر در بنادر نوشهر و فریدونکنار اختصاص پیدا کرد، گفت: اعتقاد داریم مسأله منابع انسانی و رسیدگی به این سرمایه‌ها در بنادر نقش قابل توجهی در انجام اهداف و پیگیری استراتژی‌های تدوین شده در سازمان بنادر را دارد.

 بیک‌محمدلو ادامه داد: در همین راستا تلاش شد تا با برگزاری نشست ‌هم‌اندیشی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به موضوعات و چالش‌های مطرح شده رسیدگی شود.

وی با اشاره به اهمیت لایروبی در بنادر شمالی، تصریح کرد: لایروبی حوضچه و کانال دسترسی بندر نوشهر از موضوعات بسیار مهم و جدی است که مقدمات این طرح در سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: بر این باور هستیم که شناورهای ما باید دسترسی ایمن و قابل اطمینانی برای آمد و شد به بنادر داشته باشند که دست‌یابی به این مهم، مستلزم لایروبی متناسب است.

وی ابراز کرد: شاید به دلیل ‌کم‌کاری‌هایی که در گذشته در بحث لایروبی در بندر نوشهر صوت گرفته است، لازم است تا یک اقدام عاجل و راهبردی صورت بگیرد و به همین منظور سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد تا در نیمه دوم سال ۱۴۰۲اقدامات اجرایی برای انجام لایروبی آغاز شود.